Infraestructures

L'alcalde veu “innegociable” que el tren es faci subterrani

Puigdemont es mostra ferm que el projecte s'ha de fer, ja sigui com es preveia o amb la proposta alternativa del tercer rail

Alguns partits temen que sigui una altra N-II al bell mig de Girona

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, es va mostrar taxatiu en afirmar que fer subterrani el tren convencional i suprimir el viaducte que ara creua la ciutat de punta a punta “és innegociable”. Va recordar que el projecte ferroviari de Girona neix precisament “de l'enderroc del viaducte i la conversió en subterrani del tren convencional”. Tot i això, l'alcalde va admetre: “Una altra cosa és veure si el pas subterrani es fa amb el segon túnel que preveia Foment o amb el tercer rail, del qual ara estudiem la viabilitat.”

Puigdemont va considerar que l'opció que els trens convencionals passin pel túnel que ja s'està acabant “permetria estalviar temps i diners, a més d'evitar obrir de nou la ciutat”.

Des del principal grup a l'oposició, Ramon Ceide (PSC) va lamentar que ara “es posi en dubte un projecte que tothom assumia”. Els socialistes van acusar Puigdemont de“convidar Foment a repensar aquesta obra amb la proposta alternativa”. La diputada i portaveu del grup municipal del PP a Girona, Concepció Veray, va certificar que amb les paraules del subdelegat “no es posa en dubte res” i va qualificar de “raonable estudiar alternatives si s'evita fer nous túnels”. La popular va deixar clar que es manté “la voluntat política del PP perquè el tren sigui subterrani”. Això sí, va criticar que els socialistes “hagin amagat un projecte per fer el tren subterrani tots aquest anys”.

Més contundent es va mostrar el portaveu de la CUP, Jordi Navarro, que ho veu com “un engany del PP i un menyspreu per a les comarques gironines” després de la despesa del TAV, “més que discutible”. Joan Olòriz (ICV) es va mostrar ferm a no permetre que sigui “una nova
N-II al mig de Girona” i que tot quedi en “promeses buides”. Això sí, veu “inadmissible” el protagonisme del subdelegat.

El diputat Jordi Xuclà (CiU) va recordar que el de subdelegat és un càrrec “tècnic” i va considerar “irrenunciable” un projecte estel·lar com aquest o
el de l'N-II. El també diputat Àlex Sàez (PSC) tem que el PP abandoni en inversió Girona i espera que la llei de pressupostos “marqui les prioritats”. Teresa Jordà, diputada d'ERC, va considerar que amb l'N-II fer subterrani el tren és prioritari i va admetre sentir “molta preocupació”. Els tres diputats gironins al Congrés van coincideixen a recordar que l'obra era un compromís que tots els partits, inclòs el PP, defensaven de manera unitària.

Preocupa, i la llei de pressupostos palesarà les prioritats del PP
Àlex Sàez
Diputat del psc
Perplexitat. Millo i Veray sempre han defensat el projecte en campanya
Teresa Jordà
diputada d'ERc


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estat Francès

Esclaten violentes protestes a Martinica per l’augment del cost de la vida

Barcelona
Successos

Justícia convoca una reunió d’urgència arran del suïcidi d’un pres a Lledoners

Barcelona

La Taula de Mobilitat i Ús Públic de la Garrotxa reivindica el bus Rumbus

LA GARROTXA
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona

L’Ajuntament fomentarà la salut i la mobilitat sostenible a la Sea Otter

GIRONA

Reparen el passadís i el vestíbul d’entrada de l’Escola Montjuïc

GIRONA