Mataró dibuixa com posar fi als embussos a la C-32
Es vol crear un vial paral·lel a l'autopista amb tres nous accessos a la zona de Mataró Oest, on es formen les cues cap a l'hospital i el centre comercial
Inclou solucions al nus viari amb l'autovia C-60
Posar fi als embussos permanents de vehicles a les entrades i sortides de l'accés oest de la C-32 a Mataró, que també porta a l'hospital i al centre comercial Mataró Parc. Sota aquesta premissa, l'Ajuntament va començar a treballar fa mesos en una solució per millorar el flux circulatori en una de les zones amb més presència de cotxes, en especial els caps de setmana, i que s'ha convertit en un nus gordià molt complicat de resoldre. L'anunci fet per la Generalitat l'octubre passat de destinar deu milions d'euros per actuar a Mataró Oest va esperonar els tècnics per dissenyar una proposta que aquests dies s'està presentant a la ciutadania, en especial als veïns de les zones per les futures obres.
La proposta municipal planteja a grans trets la creació d'un vial lateral nou paral·lel a l'autopista en sentit Girona d'on partirien tres accessos diferenciats. “No parlem d'un carril nou per a l'autopista, sinó d'un carril integrat a la xarxa viària de la ciutat i regulat com a tal”, va precisar l'alcalde, Joan Mora (CiU).
Tres accessos nous
El primer accés aprofitaria el disseny actual i permetria als vehicles accedir al centre de la ciutat per la Via Europa sense haver de topar amb els embussos habituals de la rotonda de la plaça de França que distribueix el trànsit. El segon accés, de nova construcció, s'habilitaria a l'altura de la Riera de Cirera. “Aquest estaria destinat a aquells conductors que volguessin accedir a la ciutat a través del barri de Cirera, el camí de la Serra i en últim terme a l'Hospital”, va precisar Mora. Finalment, la tercera sortida de l'autopista, a l'altura del Torrent de les Piques, estaria pensada per a la gent que té com a destinació l'hospital i el centre comercial Mataró Parc. “Volem desfer l'embús habitual dels cotxes que han de passar obligatòriament pels accessos actuals però que tenen destinacions diferents”, va defensar.
La proposta es completa amb la creació d'un nou eix de vianants i bicicletes, que s'habilitarà aprofitant el carril més cap a Girona del pont que travessa l'autopista i derivant els altres tres –dos de pujada i un de baixada– al trànsit rodat. “Aquest nou vial anul·larà l'accés a l'autopista cap a Girona des de la plaça de França i s'allargarà fins al centre comercial amb una passera suspesa per sobre de l'accés a l'autopista en sentit Barcelona des de la plaça de la Gran Bretanya”, va especificar.
El Sorrall, afegit
L'Ajuntament ha afegit a la proposta de modificació dels enllaços amb Mataró Oest –que la Generalitat ha de convertir en projecte, aprovar-lo i executar-lo– una solució per millorar també el trànsit a la zona del Sorrall, on hi ha el nus viari que enllaça l'autopista amb l'autovia C-60 Mataró-Granollers. “La nostra proposta implica construir una rotonda que distribueixi els vehicles cap a la ciutat, cap a l'autopista i cap a l'autovia.
LA XIFRA
Un miler de places més d'aparcament a Mataró Parc
La millora dels accessos de l'autopista a la zona de Mataró Oest obliga a una bona entesa entre l'Ajuntament i els responsables del centre comercial Mataró Parc, la principal destinació dels vehicles que arriben a la zona i, en conseqüència, dels embussos que s'hi fan. Des de l'Ajuntament plantegen la necessitat d'habilitar més places d'aparcament de les que funcionen en l'actualitat, que no són suficients per cobrir la demanda quan aquesta es dispara. “Les 2.300 places actuals s'han de reordenar amb sensors d'ocupació i amb altres sistemes que alertin els conductors quan ja no hi hagi espai i els indiquin cap on s'han d'adreçar per deixar el cotxe”, va comentar l'alcalde. En aquest sentit, es volen habilitar de manera temporal en uns terrenys que queden per sobre del Mataró Parc –al costat del dipòsit d'Aigües Mataró– 1.000 places d'aparcament més. Si es mantenen els terminis previstos i el procés no troba entrebancs, les obres de construcció dels nous accessos haurien de començar a principis del 2015.