Societat
65.000 visitants a La Santa Market
L’afluència a l’agost, molt superior a la del juliol
Planegen estirar l’obertura passat el 27 d’agost, el cap de setmana de l’1 al 3 de setembre
La Santa Market, el recinte lúdic amb gastronomia, concerts i parades d’artesania i complements a l’aire lliure a Santa Cristina d’Aro, ja ha assolit els 65.000 visitants. L’afluència va tancar el mes de juliol amb un registre aproximat de 23.000 assistents, però durant la primera quinzena d’agost els registres han millorat, amb més de 40.000 persones aquest mes. Ara la pròxima fita que es posen els organitzadors és superar els 100.000 visitants abans del tancament de la primera temporada.
Inicialment, a l’agost La Santa havia de tancar només els dilluns, el final previst s’havia fixat per al diumenge 27, però d’acord amb els expositors –més de 200 hi han participat– i amb el consistori, un dels promotors de la iniciativa, Julio Rico, explica que des d’aquesta setmana obren els set dies de la setmana i avança que –més enllà del dia 27– també hi haurà “una pròrroga el cap de setmana del divendres 1 al diumenge 3 de setembre”. Rico argumenta que així allargaran la inèrcia positiva de les darreres setmanes i compensaran els maldecaps que la meteorologia els ha jugat en diversos caps de setmana.
Els Blaumut, dimarts
En les darreres setmanes, el recinte s’ha completat amb una zona chill-out per prendre una copa al final de la vetllada. I entre els plats forts de la programació musical destaca l’actuació pendent del grup Blaumut, dimarts 22 al vespre (22.30 h). L’entrada al recinte continua sent gratuïta i la tarifa per aparcar-hi es manté en 5 euros per vehicle, independentment del nombre de persones.
Rico destaca que La Santa ha atret molts turistes estrangers, un dels segments de mercat en què volen aprofundir amb promoció i campanyes entre operadors turístics. També han fet forat entre el públic gironí i han detectat que molts dels assistents repeteixen visita diversos dies, tendència que esperen consolidar.