Societat

festival cultural

Ulisses, fil conductor d’aquest cap de setmana a Premià de Dalt

Patrimoni, espectacles, gastronomia i esport ompliran d’activitats la vila, que s’inspira en el seu valuós Plat de Circe

Després de la bona aco­llida de la pri­mera edició, el Dia d’Ulis­ses s’ha con­ver­tit enguany en un Cap de Set­mana d’Ulis­ses, amb acti­vi­tats que gira­ran al vol­tant de l’heroi hel·lènic. La ini­ci­a­tiva es va impul­sar l’any pas­sat per donar a conèixer el Plat de Circe, la peça de ceràmica del segle IV dC que repro­du­eix dos pas­sat­ges de les aven­tu­res d’Ulis­ses en la seva odis­sea de retorn a Ítaca. Aquesta sin­gu­lar joia arqueològica es pot veure al Museu de Premià de Mar. Així doncs, el Cap de Set­mana d’Ulis­ses arren­carà avui mateix amb el pri­mer Tast Gas­tronòmic, que reu­nirà les ela­bo­ra­ci­ons i els vins d’una dot­zena d’esta­bli­ments, inclo­ent el punt iti­ne­rant de la DO Ale­lla. També hi haurà el con­cert inau­gu­ral a càrrec de Ramon Mira­bet, de gira amb Home is where the heart is. Dis­sabte al matí es des­ti­narà a la mai­nada i a donar a conèixer el patri­moni de Premià amb pro­pos­tes com ara l’expo­sició Els Clicks d’Ulis­ses, que es podrà visi­tar tota la set­mana al vestíbul de l’ajun­ta­ment. Dis­sabte se’n farà la pre­sen­tació i també la xer­rada Viu les esce­nes del Plat d’Ulis­ses, que inclou poe­sia, música i relat. Al mig­dia hi haurà l’acti­vi­tat infan­til Cons­truïm l’Odis­sea del Labe­rint. Al ves­pre s’ha pre­vist el segon tast gas­tronòmic i l’arri­bada de la rua d’Ulis­ses. La vet­llada es podrà allar­gar amb el con­cert de petit for­mat de Carla Sanz i el seu No m’ena­moro i amb el tea­tre musi­cal de 9’S A Cors, que pre­sen­ten L’Espe­rit del Rock. Diu­menge d’hora es donarà el tret de sor­tida a la Cursa Premià de Dalt Ulis­ses Atac. Serà un matí d’exhi­bi­ci­ons espor­ti­ves amb César Cañas i Yago Martínez, però també de màgia, amb l’espec­ta­cle Gisela i el lli­bre màgic, i de gas­tro­no­mia, amb el Tast Ver­mut.

Ulis­ses

Dies 22-24 de setem­bre

www.​pre​miad​edal​t.​cat



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia