Societat
La integració escolar a Banyoles està d’aniversari
Es compleixen 20 anys de la implantació del pla d’escolarització extensiva als seus centres d’ensenyament
Evitar que els alumnes amb necessitats educatives especials (degudes a causes socials o a mancances cognitives) es concentressin en unes poques escoles o instituts i gestionar el seu procés d’aprenentatge era l’objectiu, ara fa 20 anys, de la implantació del pla d’escolarització extensiva a Banyoles i Porqueres.
Amb motiu de complir-se aquestes dues dècades de trajectòria, l’Ajuntament de Banyoles n’ha fet un balanç satisfactori perquè s’ha aconseguit –asseguren– distribuir aquesta mainada en totes les escoles i instituts, i evitar d’aquesta manera la segregació. Els bons resultats aconseguits a Banyoles i Porqueres fan que als seus responsables educatius els reclamin en altres ciutats per explicar la seva experiència, va afirmar ahir la regidora d’Educació de Banyoles, Ester Busquets. Durant aquest temps, a P3 s’han anat reservant entre sis i vuit places en cada escola, mentre que a secundària han estat entre quatre i sis. En segons quins casos, els educadors del centre tenen el suport de vetlladors especialitzats.
Jornada
El vintè aniversari de la implantació del pla a Banyoles i Porqueres es commemorarà l’1 de febrer amb una jornada a l’auditori de l’Ateneu que inclourà una taula rodona adreçada a professionals titulada Estratègies per un municipi inclusiu; una xerrada o tertúlia entre mestres i pares per compartir experiències titulada Ciutat inclusiva: família, escola i entorn i la taula rodona Teixint vincles, que tractarà de la innovació relativa a l’escolarització des del punt de vista social.
Paral·lelament, s’organitzarà una exposició itinerant sobre experiències educatives que s’inaugurarà a l’espai Eat Art.