Infraestructures i serveis

Serveis

Badalona tindrà contenidors per a la brossa amb dispositius antiincendi

Potser sigui una de les qüestions que més inquieta als ajuntaments en matèria de bretolades: la crema de contenidors. Precisament, i en el marc d’una presentació més àmplia de novetats sobre neteja, l’Ajuntament de Badalona ha explicat avui que els nous contenidors de paper i de rebuig tindran un dispositiu antiincendis per alertar en temps real i poder actuar ràpidament. Aquesta és una de les millores presentades. L’Ajuntament ha anunciat que aquest 2024 farà una nova licitació del servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries per als pròxims dotze anys amb un pressupost de licitació de prop de 500 milions d’euros. Serà un contracte de dotze anys que substituirà l’anterior, vençut des del 2020. Per la despesa que representa, ara com ara serà el contracte més elevat que signi l’Ajuntament. El tràmit es durà al ple el 5 de febrer. Si tots els terminis previstos es compleixen, el nou servei de neteja hauria d’entrar en funcionament abans que acabi aquest any.

A part de l’esmentat sistema d’alerta antiincendi citat, el nou contracte preveu altres millores, com que hi hagi equips que mantinguin nets els contenidors i els voltants set dies a la setmana, 24 hores cada dia, en tres torns. Es recolliran mobles i electrodomèstics a través d’un telèfon gratuït o una aplicació mòbil. Es renovarà tota la flota dels vehicles de neteja, així com les dues deixalleries. També s’ha anunciat que s’incorporarà al servei la neteja dels vials dels polígons industrials.

Segons han informat, aquests 500 milions són gairebé una quarta part del pressupost i representen incrementar en un 50% els diners que es destinaven fins ara a aquesta partida. Segons l’alcalde, Xavier García, el nou contracte “demostra que la neteja és, juntament amb la seguretat, la gran prioritat d’aquest govern”.

El contracte té cinc lots: neteja i recollida viària; recollida i gestió del tèxtil, roba i calçat; recollida i gestió de l’oli domèstic; gestió de les deixalleries fixes i mòbils, i servei de control i seguiment del servei. Sobre aquest últim punt s’ha explicat que es destinaran més de 200.000 euros a l’any a la tecnologia necessària per seguir en temps real com està funcionant el servei. La fiscalització es farà des d’una sala de control i a través del sistema GPS.

Per afavorir els objectius d’augmentar el reciclatge es farà una prova pilot en la qual una part dels contenidors incorporaran lectures amb targetes perquè qui recicli pugui obtenir bonificacions en la taxa d’escombraries. El nou contracte del Servei de neteja també preveu un règim sancionador davant possibles incompliments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.