infraestructures
Els usuaris de l’R4, desinformats i resignats, pels talls en les obres del corredor mediterrani
El servei de tren estarà tallat entre Vilafranca del Penedès i Sant Vicenç de Calders, en els dos sentits, durant bona part del dia, fins al 31 d’octubre
Renfe ha habilitat busos alternatius
L’R4 de Rodalies entre Vilafranca del Penedès i Sant Vicenç de Calders, al terme municipal del Vendrell, comença aquest dijous una nova fase d’interrupcions per les obres del corredor mediterrani. Uns talls en el servei que estaran vingents previsiblement fins al 31 d’octubre. És per això que durant aquestes setmanes, el servei de tren estarà tallat en els dos sentits de 8 h a 19 h i de 21.30 h i a 22.30 h, franges en què Renfe ha habilitat busos alternatius que passen per les estacions del Vendrell, l’Arboç i els Monjos cada mitja hora. La mesura ha sorprès a molts dels passatgers, que no en tenien coneixement i que s’han hagut de resignar davant el retard dels dos primers busos del pla alternatiu. Es tracta del mateix dispositiu que la companyia va aplicar entre els mesos de gener i juliol, també per obres del corredor executades per Adif.
Aquest matí, Andrea Pan, que agafa el tren al Vendrell a diari, per anar a Martorell, i després d’assabentar-se del tall, s’ha pres la situació des de la resignació. Segons informa ACN, ha explicat que “quan arribi a casa a la tarda, miraré quines altres rutes hi ha, per si n’hi ha alguna de millor”. Buscar un altre mitjà de transport per anar a la feina és l’opció que ha hagut d’escollir en Toni Garcia, qui ha patit el retard de l’últim comboi de l’R4. Aquest contratemps ha provocat que hagués d’agafar un taxi com un “pla C”, ja que era l’única opció viable per no fer tard. D’altres com la M. Carme Martínez, han assegurat que “surti a l’hora que surti, sempre arribo tard. Quan no es talla la circulació, no funciona el tren. És una vergonya”. El servei d’autobusos que ofereix la companyia entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès és l’única opció per a d’altres passatgers com la Cristina Vega, usuària habitual de la línia. “Jo tinc ganes que l’R4 funcioni d’una vegada, perquè si vaig de Vilafranca a Barcelona trigo dues hores, és horrible”, ha subratllat.
Pel que fa als dissabtes i diumenges, la companyia explica que no hi haurà cap circulació entre Vilafranca i Sant Vicenç fins el primer cap de setmana d’octubre. El que està previst que s’allargui més és la interrupció del servei a l’estació de l’Arboç, a la qual no s’aturen trens des del 8 de juliol. La previsió de Renfe és recuperar-hi l’activitat a partir del 3 de desembre.
Redistribució a Rubí i Martorell
Les interrupcions iniciades ara a l’R4 se sumen al tall de les vies del tren que hi ha entre Martorell Central i Molins de Rei, el qual engloba les estacions de Castellbisbal i el Papiol. Aquest recorregut afectat també per obres del corredor mediterrani es fa en busos alternatius des de finals de juny, amb previsió que el servei de tren es restableixi a partir del cap de setmana.
D’altra banda, les obres també estan condicionant els horaris de l’R8. Des de finals de juliol, el servei de tren entre Rubí Vallhonrat i Martorell Central està interromput i es presta amb busos alternatius. Renfe preveu restablir la normalitat en aquest tram a partir de dilluns 16 de setembre.