Infraestructures i serveis

SERVEIS

Gósol denuncia que no té senyal de mòbil des de divendres

L’Ajuntament de Gósol, al Berguedà, ha denunciat que porten des de divendres sense senyal de mòbil i no hi ha cap informació ni previsió de quan es pot restablir el servei. En declaracions a l’ACN, el seu alcalde, Rafel López, explica que és l’única operadora que dona cobertura mòbil al poble és Movistar (Telefónica) i que “no els contesten”. Assegura que el més preocupant és que no poden avisar en cas d’emergència i que hi ha molt poques cases que tenen fibra, de manera que bona part dels veïns no es poden comunicar des de fa quatre dies. Des de Telefónica han confirmat que s’hi està treballant i que el servei es podria restablir en les properes hores. Segons detalla Telefónica, l’avaria és fruit d’un temporal que va malmetre una peça del repetidor que hi ha l’Ajuntament. Un tècnic va visitar les instal·lacions dissabte passat i va detectar els danys. Fins aquest dilluns no ha arribat el recanvi, diu l’operadora, que confirma que ja s’hi està treballant. La previsió és que el servei pugui restablir-se en les properes hores.

Des de l’Ajuntament expliquen que, al tractar-se d’un cap de setmana llarg, la incidència encara ha sigut més important. Segons l’alcalde, els veïns de segones residències -el 80% dels habitatges de Gósol ho són- tampoc podien fer teletreball ni trucades. I hi ha hagut restaurants i establiments que no han pogut cobrar a clients perquè els datàfons no funcionaven, ha detallat l’alcalde. “El caixer més proper està a 45 minuts en cotxe”, es queixa López.

El pitjor de tot, segons diu, és que no hi ha una previsió ni tenen informació sobre l’avaria i recorda que les persones vulnerables, com ara les persones grans, han de poder contactar amb els seus familiars o amb els serveis d’emergència en cas que sigui necessari. Segons l’alcalde, els talls del servei s’han convertit en “recurrents” en els últims mesos. “Ja ni els compto, però sí que fa dotze dies en vam tenir un que va durar unes 32 hores”, explica.

Contactar amb l’operadora, Movistar, també està essent molt difícil. Segons l’alcalde, “no els contesten”. L’últim que saben és que dissabte els va visitar un tècnic que els va dir que havia detectat l’avaria i que diumenge hi aniria a reparar-ho. “No va venir ningú ni ens han donat explicacions”, afegeix. A Gósol tenen una antena i el senyal s’emet des de l’Ajuntament, on hi ha un emissor que és on s’hauria produït l’avaria que ara ja s’està solucionant



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia