Infraestructures i serveis
Inverteixen 1,8 milions en reforçar el túnel entre Santa Linya i Àger
Les obres a la línia Lleida-La Pobla de Segur milloren la seguretat
Les treballs han inclòs la instal·lació de malles i barreres exteriors
Ferrocarrils de la Generalitat ha invertit 1,83 milions d’euros en el reforç de l’estructura d’un túnel situat al costat del pantà de Camarasa, entr les estacions de Santa Linya i Àger, a la línia Lleida-La Pobla de Segur. Amb els treballs, ja finalitzats, s’ha millorat la seguretat del túnel i reforçat davant de possibles despreniments futurs. En concret, les obres –que van començar l’abril passat i s’han allargat set mesos treballant de nit–han inclòs la instal·lació de malles i barreres a l’exterior del túnel per protegir-lo de l’impacte de possibles despreniments de roques d’un vessant de muntanya.
L’actuació ha consistit en el reforç de l’estructura del túnel, format per dos trams: un primer tram de túnel original excavat en roca i un segon tram, construït a cel obert, que es va fer durant el segle XX per protegir la via d’esllavissades. De fet, el sostre d’aquest segon túnel presentava patologies històriques, prèvies a l’explotació de Ferrocarrils, a causa d’haver rebut en el passat l’impacte de despreniments de roques. Abans de reforçar l’estructura del túnel, Ferrocarrils va fer uns treballs previs per instal·lar les malles exteriors. En una fase posterior, es col·locaran sensors a les barreres dinàmiques amb l’objectiu d’incorporar aquest tram de túnel al sistema d’avisos preventius de possibles despreniments de roques.
Des que Ferrocarrils va assumir l’any 2016 el servei Lleida-La Pobla de Segur, ha invertit més de 80 milions d’euros en aquesta línia. Dos terços d’aquesta inversió, 55 milions, corresponen al reforç de la infraestructura.