Infraestructures i serveis

Transport públic

Més usuaris dels busos interurbans per les incidències i obres a rodalies i els descomptes

Fins a l’octubre s’ha registrat un increment mig del 26% de la demanda en el servei interurbà

La repetides incidències a Rodalies, que actualment viu una alteració important per les obres al túnel de Roda de Berà, o l’oferta ferroviària insuficient en d’altres zones de Catalunya ha fet augmentar el nombre d’usuaris que utilitzen les xarxes de bus interurbà. És el cas també de les línies entre Vilafranca i la capital catalana, on no es pot absorbir l’actual demanda i cal ser molt previsor per tenir plaça; del Maresme, col·lapsada per la desconfiança dels usuaris en l’R1; o de la línia de Vic, on l’R3 també ha acabat esgotant els usuaris. Segons la Generalitat, fins a l’octubre s’ha registrat un increment mig del 26% de la demanda en el servei de bus interurbà, tot i que Territori ho atribueix, segons l’ACN, a “molts factors”, com els descomptes del 50%.

Aquest dijous, el sector de transport de viatgers viu una nova jornada de vaga. CCOO manté la protesta per denunciar el bloqueig en les negociacions per avançar en l’edat de jubilació dels conductors. Segons apunta el sindicat, bona part de la plantilla està envellida. La creixent demanda tensiona, a més, alguns serveis i apunten que fa augmentar la perillositat a la carretera.

En el cas de les Terres de l’Ebre, l’ús del transport públic per carretera ha passat del 3% al 8% en cinc anys a les Terres de l’Ebre. Segons el gerent de la principal empresa operadora al territori, el grup Hife, José Maria Chavarria, es deu a tres factors, l’increment de freqüències, els busos nous i els preus baixos.

La distribució dels recursos és un dels punts febles per a potenciar la mobilitat en bus a l’entorn de Barcelona. Així ho veu l’entitat Fem Vallès, integrada en l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que destaca que dels 917,2 milions d’euros de despesa de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un 63% es destinen a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), deixant una xifra molt baixa a repartir entre la resta dels municipis de la demarcació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia