Infraestructures i serveis

ADMINISTRACIONS

Acord municipal al Maresme per exigir millores a la xarxa de busos interurbans

El Consell Comarcal lidera la demanda de més connexions amb Barcelona, els hospitals referents i les estacions de tren

La petició se centra en més freqüència i noves línies

El Con­sell Comar­cal del Maresme torna a lide­rar una ini­ci­a­tiva que recull les deman­des comu­nes dels trenta muni­ci­pis del ter­ri­tori. Arrel d’una con­sulta rea­lit­zada als Ajun­ta­ments sobre com millo­rar la mobi­li­tat les con­clu­si­ons es con­cen­tren en tres peti­ci­ons clau: con­ne­xi­ons direc­tes d’autobús amb Bar­ce­lona i amb els cen­tres sani­ta­ris i hos­pi­ta­la­ris de referència, com son Can Ruti, Mataró, Cale­lla i Bla­nes. Paral·lela­ment, els muni­ci­pis de mun­ta­nya també alcen la veu per dema­nar més busos cap a les esta­ci­ons de tren de la R1 i els de l’Alt Maresme afe­gei­xen a les peti­ci­ons fer­roviàries que hi hagi més freqüència de com­bois. Aquest ha estat un dels punts clau que s’ha deba­tut aquest mig­dia al Con­sell d’Alcal­dies i on s’ha acor­dat que les recla­ma­ci­ons es faran arri­bar al Depar­ta­ment de Ter­ri­tori. El pre­si­dent del Con­sell Comar­cal i alcalde de Pala­folls, Fran­cesc Ale­many, ha recor­dat el dèficit històric pel què fa a la mobi­li­tat al Maresme. “Som una comarca den­sa­ment poblada, amb una dependència gai­rebé exclu­siva del tren per abor­dar les con­ne­xi­ons amb Bar­ce­lona o entre muni­ci­pis i tots conei­xem el defi­ci­tari ser­vei que presta Renfe i les cons­tants incidències que acu­mula”, ha asse­nya­lat. El pre­si­dent del l’ens muni­ci­pals, a més, ha insis­tit que l’aposta cap a una mobi­li­tat més sos­te­ni­ble passa sens dis­cussió “perquè el trans­port públic sigui una alter­na­tiva real al trans­port pri­vat.” Ale­many també ha des­ta­cat com a dèficit impor­tant les difi­cul­tats que tenen els usu­a­ris per a acce­dir amb bones con­di­ci­ons a ser­veis com la Uni­ver­si­tat Autònoma de Bar­ce­lona (UAB). “La com­bi­nació per anar a la UAB és fatal”, asse­gura.

Més freqüència

Les pro­pos­tes con­cre­tes que es faran arri­bar a la Gene­ra­li­tat es dona­ran a conèixer aviat, però segons Ale­many, les peti­ci­ons van ori­en­ta­des tant a dema­nar l’incre­ment de les ja exis­tents “amb una major freqüència” com a la cre­ació de noves línies. “La intenció és dema­nar només la cre­ació de línies necessàries i sobre­tot poten­ciar les ja exis­tents. En aquest sen­tit, per­cen­tu­al­ment les peti­ci­ons es mouen en un 80% per incre­men­tar la freqüència i un 20% per a línies de nova cre­ació vin­cu­la­des sobre­tot a muni­ci­pis de l’inte­rior”, comenta el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal.

Ale­many avança que un cop amb les dades a la mà tre­ba­lla­ran la pro­po­sat con­jun­ta­ment amb l’Ajun­ta­ment de Mataró “que és un dels prin­ci­pals trac­tors” a l’hora d’ela­bo­rar la petició i tras­lla­dar-la al govern català. Pel pre­si­dent del CCM, hi haurà una millor efec­ti­vi­tat amb una pro­posta única a la comarca superant les “guer­res indi­vi­du­als” de cada Ajun­ta­ment serà el Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i que han acon­se­guit un “èxit rela­tiu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia