Infraestructures i serveis

serveis

Els viatgers tarragonins continuen usant el bus tot i la represa del tren

El servei d’autobusos entre Tarragona i Barcelona manté 600 usuaris diaris

Els viatgers malfien del servei de tren i cotinuen optant per l’autocar

Del centenar d’usuaris a l’autobús entre Tarragona i Barcelona abans del tall per obres al túnel de Roda de Berà, als 600 d’ara, després de la represa del servei de tren. Els usuaris del bus continuen confiant més amb aquest mitjà de transport que amb el tren per als seus desplaçaments a Barcelona. Així es desprén de les xifres de la companyia d’Autocars Plana, que presta el servei, i que recull ACN. De moment, continuen havent-hi divuit expedicions al dia, nou de les quals directes i se segueix oferint la T10-120. El gerent de la companyia, Josep Albert Vallcorba, destaca que és un servei “fiable” i permet als viatgers “arribar a l’hora sense entrebancs a Barcelona”. A conseqüència del tall, el departament de Territori i l’empresa Plana van acordar l’augment d’expedicions directes de Tarragona cap a Barcelona i viceversa. Abans n’hi havia tres al dia i es va passar a nou, a més de les nou que habitualment fan parada a l’aeroport abans d’arribar a la capital del país. Els autobusos que van directament a Barcelona tarden una hora i quart aproximadament entre l’estació de busos de Tarragona i plaça Espanya, on realitzen la primera parada.

A més, arran de les obres d’Adif, la Generalitat va apostar per bonificar aquesta línia amb la targeta T10-120, per gastar deu viatges en 120 dies. D’aquesta manera, cada trajecte costa 4 euros. “És un preu raonable, econòmic”, diu el gerent. Des de l’inici, s’han activat 2.900 abonaments que són recarregables.

Vallcorba afirma que, fins i tot, amb la represa del servei ferroviari, han notat un “creixement” d’usuaris als autobusos. Gairebé quinze dies després de la posada en funcionament de nou dels regionals, el gerent de Plana comenta que porten “més viatgers en aquests moments que els que portàvem quan encara hi havia el tall de la via”. Actualment, el servei està mantenint els 600 usuaris diaris, dels quals només una vuitantena van a l’aeroport. Per tant, la majoria usen l’exprés.

Des de Plana apunten que ha estat un “èxit” l’acollida entre els viatgers. “És fiable, permet als usuaris poder arribar a l’hora sense entrebancs a Barcelona, és segur, un servei còmode, perquè saben que van asseguts”, comenta Vallcorba. També assenyala que “garanteix una arribada a la feina, que era la gran preocupació que té molta gent quan vol anar a treballar a Barcelona”.

Poca fiabilitat amb Renfe

Després d’incidències gairebé diàries amb els trens de Renfe des que ha tornat a entrar en funcionament el corredor sud, molts usuaris continuen confiant en el servei d’autobusos. Manolita Sánchez i Adelina López són usuàries de Plana i van a Barcelona cada dijous. Totes dues coincideixen en la poca fiabilitat de Renfe. “No agafo el tren perquè no arribes mai puntual al lloc”, indica Sánchez a l’ACN. Insisteix que “encara que – l’autobús – vagi per carretera, arribes aviat a lloc, i saps a quina hora arribaràs aproximadament”. “Quan vas en tren, no saps quantes parades farà, quanta estona estarà a cada estació”, afegeix.

Tant Sánchez com López expliquen que abans del tall anaven sempre amb tren, però ara no hi ha tornat. “Amb totes les avaries, no tenia seguretat d’arribar bé”, valora l’Adelina. En haver-hi els abonaments, “vaig pensar que era molt més lògic agafar la Plana”, comenta. De fet, López explica que diumenge passat va provar de tornar a Tarragona amb tren, però després de pujar a passeig de Gràcia, en arribar a Sants els van fer baixar perquè el comboi estava “avariat”. Va haver d’anar “corrent” fins a la parada d’autobús per retornar amb el servei de Plana. “He desistit”, lamenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]