Infraestructures i serveis

serveis

Prealerta del Ferrocat pels retards, i aglomeracions malgrat no haver-hi vaga

Renfe diu que les afectacions són per l’arribada de l’acord a “última hora” d’ahir

Una incidència tècnica d’un tren a l’estació de plaça Catalunya ha provocat retards a l’R1, R3 i R4

Protecció Civil ha activat la prealerta del Ferrocat pels retards i cancel·lacions del servei de Rodalies aquest dilluns al matí tot i la desconvocatòria de la vaga ’in extremis’ ahir al vespre. Segons ha informat en un missatge a X, les línies més afectades estan sent l’R4 nord i l’R1, on s’estan acumulant viatgers a les estacions. L’Anton Pomés, estudiant i usuari de Rodalies que es desplaça des de Canet de Mar fins a Sants, explica a l’ACN que “el tren s’ha endarrerit, res fora de l’habitual”. Pomés ha puntualitzat que el comboi “no anava massa ple”, i ha reconegut que estava “una mica preocupat” davant l’anunci de vaga, que finalment es va desconvocar per la majoria de sindicats aquest diumenge a la nit, perquè “no tenia alternativa i potser no hauria pogut arribar aquesta hora”.

Segons Renfe, el motiu de les afectacions és perquè el pacte entre Ministeri de Transports, el Departament de Territori i representants dels treballadors es va fer “a última hora”, i hi ha hagut problemes per reprogramar serveis que ja es preveien suprimits d’acord amb els serveis mínims.

També a l’R1, R3 i R4, una incidència tècnica d’un tren a l’estació de plaça Catalunya, ha provocat retards aprimera hora del matí. A les 9h s’ha pogut resoldre la incidència i les línies R1, R3 i R4 van recuperant la normalitat de pas, segons informen des de Rodalies.

Un contratemps que ha patit Blai Hernández, que de dilluns a divendres ve de Montmeló (Vallès Oriental) per estudiar a Barcelona: “Havia d’agafar el de les 7.20 hores, però anava molt ple”. Juntament amb més usuaris, han hagut d’esperar a l’andana fins al següent servei, “tenia marge”, perquè ha previst més d’una hora per completar un recorregut que, segons ha calculat, en circumstàncies normals trigaria la meitat. Hernández ha indicat que “per sort avui no hi havia examen i la classe comença a les deu”, però “més d’un cop” ha arribat tard a una prova per incidències a Rodalies. Encara que podria optar per agafar el cotxe, “es triga el mateix i l’aparcament és molt complicat”, ha reconegut l’estudiant. Marta Pascual ha arribat a l’estació de Sants procedent de Sant Celoni amb una mitja distància i s’ha queixat per “no disposar d’informació”, ja que estava “preocupada” si podria arribar a destí. Pascual s’ha sorprès que ha pogut fer el viatge asseguda, perquè habitualment ho fa a terra en un trajecte que s’allarga una hora.

A més, Rodalies ha informat que aquest dilluns, de forma excepcional, hi ha servei alternatiu per carretera a l'R7 entre Cerdanyola del Vallès i Cerdanyola Universitat i a l'R8 entre Mollet Sant Fost i Castellbisbal/Martorell Central. Entre Mollet i Granollers Centre es pot utilitzar l'R2 Nord. Fonts de la companyia argumenten que han hagut de prendre aquesta decisió per l'operativa i l'afectació general de la situació que s'està produint aquest dilluns. 

D'altra banda, a la R15 també hi hagut afectacions. Els combois d'aquesta línia, com els regionals cap a Madrid o València, han acumulat retard d’entre una hora i trenta minuts.  A l’estació de trens de Tarragona, els usuaris es mostraven resignats. Sergi Martínez és un dels viatgers que porta més dues hores esperant. Ve de l’Aldea i ha baixat a Tarragona per agafar un tren cap a Reus per assistir a una fira de turisme. “És molest i cansat esperar tanta estona per arribar als llocs”, ha afirmat en declaracions a l’ACN. Francesc Aixalà, un altre usuari que venia de Barcelona, ha explicat que el seu tren ha sortit amb 40 minuts de demora. “Amb la Renfe no es pot preveure res”, ha lamentat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]