Societat
La CGT desconvoca les vagues parcials a Renfe i Adif
El sindicat, però, manté convocades les aturades de 24 hores del 26 de març i 1 d’abril
El sindicat CGT ha desconvocat les vagues parcials del 24 i 28 de març i el 3 d’abril, segons han informat fonts de l’organització a l’ACN. Les aturades parcials estaven previstes a les franges de matí, migdia i tarda, coincidint amb les hores de més mobilitat. Es mantenen, però, les aturades de 24 hores convocades per al 26 de març i l’1 d’abril.
Els sindicats van convocar fa unes setmanes diverses jornades de vaga contra l’incompliment dels acords de finals del 2023 sobre el traspàs de Rodalies i contra la “privatització” de Mercaderies. La CGT, el Sindicat Ferroviari i Alternativa Ferroviària, no van subscriure l’acord dels sindicats majoritaris amb els governs català i espanyol per desconvocar-les. I si bé aquests últims van aixecar les mobilitzacions a última hora de diumenge, això no va evitar retards i incidències dilluns a primera hora.
La CGT considera que l’acord signat per UGT, CCOO, Semaf i SCF amb el Ministeri de Transports i la Generalitat “no garanteix absolutament res”. “No és el moment de confiar en un paper, i per això continuem amb la vaga. És ara quan s’ha de garantir la integritat de les plantilles”, sosté el sindicat.