infraestructures
Solucionada la incidència que afectava el 112
Un problema a la xarxa de Telefónica ha afectat els serveis d’emergència del País Valencià, Andalusia, l’Aragó, Extremadura, Galícia o el País Basc
A Catalunya la incidència ha estat mínima perquè s’han activat els sistemes de contingència
Aquest migdia s’ha solucionat la incidència a la xarxa de Telefónica que afectava el 112 del País Valencià, Andalusia, l’Aragó, Extremadura, Galícia o el País Basc. En el cas de Catalunya, l’impacte ha estat mínim perquè s’han activat plans de contingència. L’origen ha estat un problema en un rúter mentre s’actualitzava la xarxa, i ha impactat en serveis públics com els telèfons d’emergències i algunes empreses, com ara la Caixa d’Enginyers. El servei s’ha anat recuperant de forma progressiva i ara està restablert excepte en algun cas puntual, ha informat Telefónica.
Des d’aquesta matinada, el telèfon 112 de diverses comunitats ha patit problemes. Autonomies com Andalusia, País Valencià, Aragó o el País Basc han hagut d’habilitar telèfons alternatius per a la ciutadania. En el cas de Catalunya, el telèfon d’emergències ha patit afectacions mínimes perquè s’han activat els sistemes de contingència, que permeten que les trucades es desviïn a altres telèfons. El 061 també ha activat el seu pla de contingència i ha funcionat amb normalitat. La incidència a Telefònica ha causat afectacions parcials a l’operativa de Caixa d’Enginyers, segons ha explicat l’entitat en un missatge a la xarxa social X. Concretament, ha impactat en les seves comunicacions, a més de la banca online i les trucades telefòniques. Mentre han durat els problemes, el grup ha habilitat un servei de Whatsapp per atendre els seus clients. Altres entitats consultades per l’ACN, com Caixabank, han assegurat que la seva operativa no s’ha vist afectada per l’avaria mentre que al Banc Sabadell ha tingut un “impacte molt residual” i el servei ha funcionat amb normalitat.
Segons la pàgina web Downdetector, que monitora problemes al serveis de les empreses tecnològiques i de telecomunicacions, les incidències a la xarxa de Telefònica han arrencat poc després de les dues de la matinada. Els informes reflecteixen problemes sobretot al servei d’Internet fix, en un 72%, un 18% parlen d’absència de senyal i un 10% d’“apagada total”. Les administracions afectades han treballat des de primera hora perquè la situació no afectés la ciutadania. En el cas del País Valencià, el Centre de Coordinació d’Emergències ha habilitat el número 963 428 000 com a telèfon alternatiu al 112.
Problemes a Caixa d’Enginyers
La “incidència massiva” a la xarxa de dades de Telefònica ha afectat “parcialment” les comunicacions de la Caixa d’Enginyers, segons ha informat l’entitat a X (antiga Twitter). En concret, el problema afecta l’operativa de BancMOBILE. És per això que ha habilitat un telèfon d’atenció via el servei de missatgeria Whatsapp, el 646 420 384, per comunicar-se amb els clients.