L'EMT posarà autobusos articulats a les línies més concorregudes
L'empresa de transports de Tarragona també vol vehicles petits per anar a Llevant
Durant el primer trimestre de l'any que ve, l'empresa de transports tarragonina convocarà un concurs per tal d'adquirir dos tipus de vehicles: busos articulats i vehicles més petits que la gran majoria dels que circulen pels carrers de la ciutat. Tot i que l'operació s'iniciarà a principis d'any, el ciutadà trigarà prop d'un any a veure'ls, ja que l'entrega dels busos pot tardar almenys sis mesos. Cap dels nous busos que estudia adquirir l'EMT no tindrà les mateixes característiques que els d'ara, ja que els uns seran articulats i els altres, de tan sols 9 metres de llargària.
Els busos articulats vindran a satisfer la demanda creixent entre els usuaris de les línies que van des de Sant Pere i Sant Pau fins als barris de Ponent, com la 4, la 6 o la 54. Segons va explicar el gerent de l'EMT, Mario Cortés, «són línies que en hora punta haurien de tenir almenys quatre vehicles, i això significa també quatre conductors, i amb els articulats estalviaríem costos». De totes maneres, encara no s'han definit els criteris i aquests vehicles podrien ser utilitzats en altres línies depenent de la demanda, com ara un dia de futbol.
Bus de barris
L'EMT també estudia molt seriosament augmentar la seva flota amb tres autobusos de dimensions més reduïdes, i que servirien per donar servei als barris de l'àrea de Llevant. «Allí hi ha carrils molt estrets i a un bus gran li costa molt més passar-hi», va indicar Cortés, tot descartant, a priori, que aquest tipus de vehicles també pugui donar servei als veïns de la Part Alta. «En aquesta zona, la prioritat és convertir-la en zona de vianants i no tindria sentit que hi fessin passar un bus, per petit que sigui.»
Aquests autobusos serien molt similars als tres ecològics que circulen des de fa vuit anys, i dels quals l'EMT es deslliurarà perquè s'ha acabat el termini de rènting i, segons Cortés, «no es podria assumir el cost de manteniment». Tants els articulats com els de dimensions reduïdes serien ecològics, és a dir, funcionarien amb biodièsel i emetran menys diòxid de carboni.
Una flota de 69 vehicles
S.CL'EMT disposa actualment de 69 autobusos després que els deu últims van arribar durant l'estiu, en el marc d'una renovació de flota directa, a diferència d'acords de rènting, com passaria amb els nous vehicles que s'esperen pel primer trimestre del 2011, en què l'EMT no els adquiriria de propietat, sinó només pel temps de duració del contracte. Quant a la possibilitat d'adquirir vehicles elèctrics al cent per cent, Cortés va explicar que «ara mateix no existeixen en el mercat».