Primer pas per a la transformació de la Part Alta de Tarragona en zona de vianants
Ahir es va posar en marxa la pilona mòbil que limita l'entrada de vehicles al nucli antic tarragoní pel portal del Roser
Des d'ahir, només les persones que visquin a la Part Alta i que paguin l'impost de circulació a Tarragona, així com els comerciants amb negocis dins del nucli antic de la ciutat, són els que podran accedir al casc antic de Tarragona pel portal del Roser, al marge dels vehicles d'emergències. Per l'Ajuntament, és «un gran pas per a la Part Alta perquè és el primer que es fa perquè es transformi en zona de vianants», va explicar el regidor responsable de l'àrea de Mobilitat, Carles Castillo. Des del consistori es va reiterar que el desig principal era «protegir el portal» i per això es va decidir limitar l'entrada de vehicles, tot recordant que «el casc antic de Tarragona també mereix ser caminat».
D'aquí a un temps, moltes més pilones.
Només per a turismes, bicis i motos.
El pla de mobilitat, el «full de ruta».
Que ningú no s'esgarrifi.
«Una idea brillant però molt poc madurada», lamenta l'Arqueològica
s.cDesprés que les associacions de veïns ja van deixar entreveure que l'obra, si bé no els entusiasmava, sí que la veien necessària, el president de la Reial Societat Arqueològica de Tarragona, Rafel Gabriel, en va fer una lectura semblant: «La idea és brillant, però feta sense madurar.» L'Arqueològica sempre s'ha mostrat crítica amb les actuacions dutes a terme per Patrimoni, i per això van recriminar l'excés de pilones. «Ens diuen que tot s'ha fet d'acord amb un procés administratiu però potser aquell dia no estaven encertats o estan limitats», va explicar Gabriel, en referència al vistiplau concedit per la Generalitat, en què, de vegades, també s'han emparat des del consistori tarragoní. A més, per a l'Arqueològica, el portal del Roser sembla Port Aventura després de la restauració i lamenta que la muralla «ha quedat desvirtuada». L'entitat aposta perquè hi predominin els vianants, però alerta que abans cal solucionar la falta d'aparcaments. «Sembla que funcionem a impulsos. No pots prohibir sense tenir alternatives al problema», va indicar.
Un sistema connectat amb la Guàrdia Urbana
S.CEl sistema instal·lat és un equip de gestió i control a través de pilones que regulen l'accés a la zona. El pas restringit està controlat per una càmera lectora de matrícules i, com a complement, s'ha instal·lat un intèrfon que comunica amb la sala de control de la Guàrdia Urbana per si falla el sistema lector i cal facilitar el pas a algun vehicle. La connexió s'ha realitzat a través de fibra òptica. La pilona central és la que permet l'accés i s'han instal·lat un seguit de pilones que marquen el recorregut del vehicle per tal que se situï correctament davant del lector. La base de dades del lector té 900 vehicles identificats, en què s'inclouen els d'emergències i els de les persones amb targeta de circulació de la Part Alta (residents, comercials, professionals i industrials i persones amb plaça de pàrquing).
El tràmit per accedir a la targeta de circulació es pot realitzar a l'OMAC, preguntant per l'àrea de Mobilitat. Tot i que l'obra s'ha realitzat perquè l'accés a la pilona es pugui fer tant des de l'avinguda Catalunya com des de la via de l'Imperi, ahir el mateix Castillo va explicar que eliminaran dues o tres pilones que marquen el passadís d'entrada a la pilona mòbil per tal que els cotxes que vinguin de la via de l'Imperi no hagin de fer una maniobra complicada. D'aquesta manera, es dóna compliment a un dels suggeriments de Convergència i Unió i de les associacions de veïns, que van denunciar la dificultat d'accés si es venia des d'aquesta esmentada via de l'Imperi.