L'EMT obre el concurs per escollir l'empresa que redactarà el pla de mobilitat urbana de Tarragona
Els primers efectes de l'aplicació del pla de mobilitat urbana sostenible de Tarragona es començaran a fer visibles a principis de l'any 2011, després que en la darrera reunió del consell d'administració de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) –l'ens encarregat de gestionar-lo– va aprovar obrir el concurs públic. A partir d'ara, s'obre un termini de dos mesos perquè les empreses interessades presentin les seves ofertes per millorar la mobilitat de tot el terme municipal. El gerent de l'EMT, Mario Cortés, va explicar que en un termini aproximat de sis mesos l'entitat adjudicatària del pla haurà de confeccionar un document que marcarà les línies que caldrà seguir per dotar Tarragona d'una bona política en mobilitat, com ara fixar els fluxos d'entrada i sortida o marcar les zones en què és imprescindible eliminar les barreres arquitectòniques, entre d'altres, modificar el recorregut de línies de bus i, en definitiva, marcar els criteris de com s'haurien de realitzar els moviments de transport. El treball de l'empresa també haurà d'integrar les conclusions a què va arribar el pacte de la mobilitat –converses entre els veïns i l'Ajuntament, amb el suport de l'expert Olë Thorson– sobre les necessitats i mancances detectades principalment a la Part Alta.
Tot integrat
També haurà de tenir en compte les directrius que incorporen els plans integrals de la Part Alta i de Campclar, el pla director del Camp de Tarragona i, òbviament, del pla d'ordenació urbanística municipal. Finalment, l'òrgan que validarà tot el procés i donarà llum al document definitiu –necessari per a totes les ciutats amb més de 50.000 habitants– serà el consell de mobilitat, on hi haurà representació política, veïnal i comercial.