Salut

TERRASSA

Exigeixen un pàrquing més ampli i gratuït a l'hospital

Oposició Els treballadors del centre s'oposen que es converteixi en zona de pagament i demanen que es millori el transport públic L'empresa La direcció del CST estudia alternatives per a una ordenació “més adequada i racional”

Els usuaris i treballadors de l'hospital de Terrassa passen cada dia dues hores buscant un lloc per aparcar-hi el cotxe. Arriben tard a les visites i fins i tot a les intervencions quirúrgiques ambulatòries. La falta de places lliures provoca baralles entre conductors que acaben amb agressions o danys als vehicles. La crispació s'ha agreujat en els darrers mesos ja que l'espai s'ha reduït per les obres a radioteràpia.

El comitè d'empresa de l'hospital de Terrassa va denunciar ahir aquest “drama” i va exigir una solució urgent d'aquesta situació insostenible. Això sí, els treballadors van deixar clar amb una protesta multitudinària la seva oposició que el pàrquing es converteixi en una àrea de pagament o zona blava. De fet, aquesta possibilitat no ha estat negada mai per la direcció del Consorci Sanitari de Terrassa (CST).

La solució, segons el comitè, és ampliar el nombre de places d'aparcament habilitant nous espais. “Terreny n'hi ha i més tenint en compte que la fundació Sant Llàtzer va comprar l'espai de Torrebonica”, va subratllar el president del comitè, Xavier Lleonart.

En un comunicat recent enviat al comitè, la direcció del CST va mostrar que “comparteix plenament la preocupació per les dificultats d'aparcament del recinte hospitalari”. Per això, està disposat a iniciar negociacions sobre l'organització futura del pàrquing. “El nostre criteri és fer compatible l'eliminació progressiva de l'ús del vehicle privat amb una reordenació futura de l'àrea d'aparcament que superi les mancances actuals”, avançava el comunicat. Els portaveus del CST van confirmar ahir aquesta intenció afirmant que “s'estan estudiant alternatives que permetin una ordenació més adequada i racional de la distribució de l'espai per a l'estacionament de vehicles”.

L'Ajuntament no hi entra

La clau de tot plegat és que els terrenys del pàrquing no són de titularitat municipal com s'havia cregut, sinó que són propietat del CST. Aquesta informació fins ara s'havia amagat. La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, va treure's de sobre la responsabilitat sobre una ampliació del pàrquing. “És un tema d'empresa”, va assenyalar Melgares, que va recordar que és el CST el que ha de fer el pla de mobilitat. En tot cas, va admetre que hi ha una manca d'aparcament “greu”. Melgares va embolicar-ho més negant que l'Ajuntament vulgui implementar zona blava a l'hospital perquè “els terrenys no són propietat municipal”. Per tant hauria de ser la direcció del CST la que prengués la iniciativa d'habilitar una zona de pagament que hauria de gestionar ella mateixa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.