Salut

Queixes de pacients sobre l'estat de les ambulàncies

Usuaris del servei de diàlisi de la Clínica Girona denuncien desajustos en els horaris de recollida i tornada, així com la falta de condicions dels vehicles per transportar malalts

Pacients de la Clínica Girona que utilitzen regularment el transport programat per acudir a les sessions de diàlisi han denunciat a aquest diari desajustos en els horaris de funcionament i també una falta de condicions dels vehicles, de l'empresa Transport Sanitari de Catalunya (TSC), que des del dia 14 presten aquest servei a la regió sanitària de Girona. Ferran Cors, un veí de Santa Coloma de Farners, usuari del servei de diàlisi de Clínica Girona, va explicar ahir que els nous vehicles no tenen uns horaris fixos –“van massa d'hora o massa tard”–, i a més fan el que ell anomena “rutes turístiques”. “De Santa Coloma som tres pacients que fem diàlisi i ens van dir que primer havíem de passar per Sant Hilari i Arbúcies i que després aniríem cap a Girona. Ens va semblar una barbaritat i vam decidir agafar un taxi”, va explicar indignat Cors, que assegura que el canvi d'empresa ha estat un “desastre”. Isabel Raurich, veïna de Sils, es lamentava ahir al migdia de retards a l'hora de recollir-la després de la sessió de diàlisi. “Fa una hora i mitja que m'espero. He tingut un dia molt dolent i la veritat és que l'únic que vull és arribar a casa”, va exposar. Els problemes amb els horaris, a banda de les incomoditats que provoquen en els pacients, afecten el servei de diàlisi de Clínica Girona, els responsables del qual asseguren que els canvis en el transport programat “només els han portat que maldecaps” i que la situació és “caòtica”.

“Els vehicles estan més pensats per transportar vedells que no pas per portar persones grans o pacients”, assegura Assumpció Cabanes, una veïna de Banyoles i usuària del mateix servei de diàlisi que, juntament amb més d'una vintena de pacients, ha presentat un escrit de queixa al centre perquè aquest el faci arribar al Servei Català de la Salut (CatSalut) i a TSC. A més dels problemes d'horaris, els usuaris denuncien la falta de calefacció i de GPS als vehicles, la falta d'espai suficient per encabir tots els pacients que es transporten en cada trajecte, la falta de reposabraços i de cinturons de seguretat, l'ús de tamborets per pujar i baixar del vehicle i la falta de barres de subjecció. Els problemes organitzatius també han afectat pacients que fan radioteràpia i quimioteràpia a l'Institut Català d'Oncologia (ICO) Girona, que s'han quedat sense fer alguna de les sessions que tenien previstes. Les queixes se centren en l'organització i en els vehicles, no pas en el personal.

Fonts del Departament de Salut van reiterar ahir que tant les qüestions organitzatives com les deficiències que s'han detectat als vehicles que fan el transport programat s'estan resolent, i confien que en les pròximes setmanes el servei quedi del tot normalitzat.

LA FRASE

L'empresa que ara fa el servei és un desastre i vam decidir agafar un taxi per anar fins a Girona
Ferran Cors
usuari del servei de diàlisi de clínica girona

LA DATA

14.01.15
Posada en marxa
del nou servei de transport, a mans de l'empresa Transport Sanitari de Catalunya (TSC).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia