Societat

Moda

Saló 080

La 080 convenç

La firma catalana, amb Albert Villagrasa com a director creatiu, rep el Premi Nacional de la Generalitat a la millor col·lecció

El sevillà Jaime Álvarez , de Mans Concept & Menswear, obté el premi al disseny emergent

Destaquen les col·leccions de Maite by Lola Casademunt, TCN, Escorpion i Custo Barcelona

Els dissenyadors de la 080 concursaran per dissenyar la samarreta de La Marató de TV3

La 080 Bar­ce­lona Fas­hion ha con­vençut. La pas­sa­rel·la de moda cata­lana ha dei­xat el llistó molt alt i les joves pro­me­ses s’han reve­lat com a molt pro­me­te­do­res. Dijous va aca­bar al recinte moder­nista de Sant Pau la que ha estat la 22a edició, en la qual han bri­llat amb llum pròpia pro­pos­tes tan ago­sa­ra­des com la col·lecció d’hivern 2019 de Custo, la fresquíssima col·lecció Beach Club de Maite by Lola Casa­de­munt amb vista a l’estiu que ve i la cali­desa de la col·lecció de TCN, en el que ha estat el seu retorn a la 080. La pas­sa­rel·la ha ser­vit per conèixer joves dis­se­nya­dors que s’han estre­nat en l’esde­ve­ni­ment i que han agra­dat molt, entre els quals Killing Weekend (que ha reflec­tit, amb Orígens, un viatge de des­co­berta a l’Índia) i Z1, la firma dels joves Bea­triz Fer­rer i Mat­teo de Meo, que pre­senta una pri­mera col·lecció de stre­etwear amb des­su­a­do­res, bom­bers i samar­re­tes amb una ruta uni­sex que tenien la intenció de “sim­ple­ment, sem­blar natu­rals”. També van agra­dar molt la firma jove AMT (ha apro­fi­tat l’exo­tisme de les illes Açores per crear la seva col·lecció Saudade, un terme por­tuguès que al·ludeix a un sen­ti­ment pròxim a l’enyo­rança i la malen­co­nia que busca reflec­tir a les peces) o la ja con­so­li­dada Red Point, que va rebre un dels pre­mis del saló, el 080 Modacc.

Hi havia expec­tació per veure què pre­sen­ta­ven Sweet Mati­tos, la pare­lla for­mada per Fran­cesc Maris­tany i Matias Jara­mi­llo, que va debu­tar tan sols fa un any i que s’està con­ver­tint ja en un refe­rent del luxe, sobre­tot per les seves fal­di­lles amples i llar­gues i amb cin­tura d’abe­lla. Van pre­sen­tar la col·lecció To Catch la Rivi­era, ins­pi­rada en el gla­mur dels anys cin­quanta a la Costa Blava, en un home­natge que van voler fer a la pel·lícula To catch a thief (Atrapa a un lla­dre), d’Alfred Hitch­cock, i a l’estil de Grace Kelly.

Escor­pion Stu­dio Bar­ce­lona, que va pre­sen­tar la col·lecció d’aquesta pròxima tar­dor hivern, ens ha tor­nat a dei­xar clar que les capes tor­na­ran a ser moda. La seva pro­posta, Reflekto, ens recorda que el punt és la seva raó de ser.

Espe­ci­al­ment aplau­dida va ser, també, la col·lecció El Mar d’Anto­nio Miró, que, a més, va ser reco­ne­guda amb el Premi Naci­o­nal de la Gene­ra­li­tat a la millor col·lecció. El direc­tor cre­a­tiu de la firma, Albert Villa­grasa, ha pro­po­sat una col·lecció que com­bina tei­xits nobles amb una paleta de colors pas­tel, crus i blaus. La pro­posta de Miró, ins­pi­rada en les obres de Soro­lla més il·lumi­na­des: roba fresa, ves­tits vapo­ro­sos per a elles i clàssics trans­gres­sors per a ells.

La 080 també va pre­miar el sevillà Jaime Álva­rez, de la firma Mans Con­cept & Menswear, per la seva col·lecció Mans House. Va rebre el Premi Naci­o­nal al dis­seny emer­gent 080 byDe­si­gual.I, com dèiem, el Premi 080 Modacc va ser per a Red Point, amb la col·lecció Bellesa Natu­ral, ins­pi­rada en los anys sei­xanta. Va pre­sen­tar roba feme­nina per a cada moment del dia, des de roba espor­tiva per als matins a roba “cana­lla” i més diver­tida per a la tarda i a la sofis­ti­cació del blanc i negre per a la nit.

Ins­pi­rada en la llum de la Medi­terrània, la col·lecció pre­sen­tada per Maite by Lola Casa­de­munt, Beach Club. La filla de la dis­se­nya­dora de Car­de­deu va pre­sen­tar un con­junt de peces molt fres­ques i ele­gants en què es bar­re­gen llu­nes i rat­lles i estam­pats “ani­mals”, de lle­o­pard bàsica­ment. Per a Lola Casa­de­munt va des­fi­lar la model i actriu Laura Sánchez, que va aca­pa­rar totes les mira­des. La vete­rana marca bar­ce­lo­nina Nau­lo­ver (nas­cuda el 1957) va pre­sen­tar Matelo, un home­natge al seu fun­da­dor i a l’essència de la marca amb un recor­re­gut per la mar a bord d’un vai­xell on la tri­pu­lació va impe­ca­ble­ment ves­tida de blanc i els pas­sat­gers viuen la nit amb colors suaus i tex­tu­res lleu­ge­res.

Custo va tan­car dijous a la nit la pas­sa­rel·la cata­lana amb 59 peces de ver­ti­gen per al pròxim hivern, les que d’aquí a dos mesos les dones més atre­vi­des podran com­prar perquè ja seran a les boti­gues. Abrics impos­si­bles de clas­si­fi­car i llu­en­tons a dojo van tor­nar a demos­trar perquè el de Tremp és un dels dis­se­nya­dors més admi­rats .

Diven­dres, això sí, va ser l’últim dia d’aquesta 22a edició de la 080 i es va saber que prop de 31.000 per­so­nes han pas­sat pel saló, entre assis­tents a les des­fi­la­des, mit­jans de comu­ni­cació, blo­guers, com­pra­dors i públic en gene­ral, fet que repre­senta un incre­ment de l’1%. D’una altra banda, la Cor­po­ració Cata­lana de Mit­jans Audi­o­vi­su­als i el Con­sorci de Comerç, Arte­sa­nia i Moda de Cata­lu­nya han sig­nat un con­veni i han con­vo­cat els dis­se­nya­dors de moda de la 080 Bar­ce­lona Fas­hion per crear la samar­reta de La Marató de TV3 (que aquest any es dedi­carà al càncer) i Cata­lu­nya Ràdio, que serà produïda per Mango.

31.000
persones
han visitat el 22è saló 080 Barcelona Fashion.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.