Ciència

Rússia

Cau a l’Índic una sonda espacial soviètica llançada fa mig segle

La sonda espacial soviètica Kosmos-482 ha caigut aquest dissabte al mar, sense provocar danys, després d’orbitar durant més de mig segle al voltant de la Terra.

L’agència espacial russa, Roscosmos, ha monitoritzat el descens de la nau en considerar-lo “perillós”. I és que tot i tenir una massa inferior als 500 quilograms, l’aparell va ser dissenyat per resistir el pas per l’atmosfera de Venus, molt més densa que la terrestre. La sonda va ser llançada el 1972 per estudiar la superfície d’aquest planeta, però no va superar l’òrbita terrestre per un mal funcionament del bloc propulsor.

Des d’aleshores s’ha anat apropant gradualment al planeta. Finalment, la nau espacial ha reentrat a l’atmosfera “cap a les 9.24, hora de Moscou, a 560 quilòmetres a l’oest de les illes Adaman” i poc després “ha caigut a l’oceà Índic a l’oest de Jakarta (Indonèsia)”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.