Educació
Aprendre a educar per vivències
La primera trobada Edcamp per parlar d'educació, a Mataró
Els participants escullen els temes a tractar per compartir experiències
Trobar-se amb la finalitat de compartir aprenentatges, coneixements i inquietuds sobre l'educació. Aquest és l'objectiu de l'Edcamp, una trobada oberta a tothom, sense cap programació establerta, que proposa debatre a partir dels interessos dels mateixos participants. Prop d'un centenar de professionals relacionats amb el món de l'educació van participar dissabte al matí en la primera trobada Edcamp al territori que s'impulsa des de la Fundació Bofill, amb la col·laboració en aquesta edició de l'escola pia Santa Anna de Mataró.
Els professors i tècnics en educació van decidir des de l'inici de la jornada els temes que els interessava tractar en les sessions, que es van allargar tot el matí. “No hi ha ningú que moderi el debat, es tracta d'autogestionar-se per aportar experiències que puguin enriquir els altres i si no t'interessa et pots aixecar i marxar cap a una altra sessió”, explica Xavier Pujol, coordinador del projecte. L'experiència, que s'ha exportat d'altres països com els Estats Units, pretén fomentar l'aprenentatge entre iguals. A dins les aules els participants intervenen en rotllana per parlar sobre educació emocional, noves tecnologies o projectes innovadors que alguns centres estan aplicant a les aules. “A nosaltres ens funciona els deu minuts del bon dia que fem per tractar temes que preocupen o proposen els alumnes d'ESO”, explica una de les docents de l'institut de Tordera. Altres trobades Edcamp ja s'han organitzat i tindran lloc els pròxims mesos a Girona, Montcada i Reixac, Barcelona i altre cop al Maresme, amb la implicació de Tordera en el projecte.