Educació

Educació

Enjardinant els barracons

L’institut La Miquela de Bescanó participa en l’Erasmus+ amb centres de Finlàndia, Polònia i Itàlia

Es pren consciència dels recursos naturals

Són vuit els projectes europeus en què ha participat l’institut La Miquela de Bescanó en els deu anys que fa que està en funcionament. El centre va organitzar ahir al matí una sessió d’enjardinament en el marc de The vertical gardens (“Els jardins verticals”), una iniciativa multilateral que s’emmarca en la conservació i protecció del medi ambient i en l’ús racional dels recursos naturals, en què participen centres de Finlàndia, Polònia, Itàlia i Catalunya, i La Miquela n’és el coordinador principal. Adreçat a alumnes de tercer d’ESO, inicialment s’havia de dur a terme durant dos cursos escolars, però amb la Covid-19 s’ha hagut de demanar una pròrroga d’un altre curs, l’actual, per assolir els objectius. L’institut ha rebut una subvenció europea de 33.000 euros i una aportació econòmica local del consistori per dur a terme les activitats i mobilitat programades en el projecte. El director de La Miquela, Joaquim Cullell, valorava ahir el treball en equip, tant de professors com d’alumnes, però també de famílies que s’hi han implicat. La pandèmia també ha posposat la mobilitat inclosa en aquest projecte. “Ara, quan es pugui, hem de compartir l’experiència amb els alumnes d’Itàlia, Finlàndia...”, recordava Cullell.

El jardí vertical, que posa verd i vida al gris dels barracons, inclou més de 900 espècies vegetals i està dotat de sondes i monitorat. Amb aquest projecte es vol que l’alumnat prengui consciència i responsabilitat a l’hora de protegir els recursos naturals utilitzant les noves tecnologies, a més de fomentar l’ús de l’anglès en les comunicacions amb els països participants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.