Educació

El Govern publicarà dijous una resolució per eliminar la mascareta a Primària i Secundària el 19 d’abril

Plaja assegura que està “avalada pels serveis jurídics”

Catalunya s’avança un dia a la decisió estatal per fer-la coincidir amb la represa del curs

Les mascaretes començaran a desaparèixer de les escoles i instituts catalans el proper dimarts, 19 d’abril. La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha explicat que el departament de Salut publicarà dijous una resolució “avalada pels serveis jurídics” de la Generalitat per eliminar l’obligatorietat de cobrir-se el nas i la boca a les classes dels centres de Primària i Secundària coincidint amb la tornada de les vacances de Setmana Santa.

El Govern s’avança així un dia al decret estatal que les eliminarà gairebé per complet en espais interiors al conjunt de l’Estat i ho justifica pel fet que dilluns és festiu a Catalunya i veu “de sentit comú” i “lògic” que dimarts es reprenguin les classes sense mascareta si igualment dimecres s’acabarien eliminant. “Té molt poc sentit que dimarts als nens els fem posar la mascareta i dimecres, que es veuran al mateix espai i amb el mateix grup bombolla, se les hagin de treure”, ha argumentat.

Ho ha dit aquest dimarts a la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, en què ha aclarit que es tracta d’una “excepció” ja que la resta de la població haurà de seguir portant la mascareta en espais tancats fins dimecres, també en edificis de la Generalitat, fins que el decret del govern espanyol entri en vigor. L’avançament, ha insistit, “només fa referència a l’alumnat de primària i secundària”.

El Departament d’Educació ja va enviar divendres passat una carta als centres “on se’ls feia coneixement d’això”. Tot i l’entrada en aquesta “nova etapa”, Plaja ha demanat “respecte per a les persones que, pels motius que sigui, decideixin continuar vestint o portant la mascareta”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

Un centenar d’establiments, a la Botiga al carrer de Girona

girona
societat

El Consorci Forestal de Catalunya celebra els 75 anys de l’entitat

llINARS DEL VALLÈS

Un tren de l’R-3 s’avaria a tocar de la Molina i Renfe no pot oferir servei alternatiu

Puigcerdà
societat

El ‘Cuponazo’ de l’ONCE deixa més de 10 milions a Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
SOCIETAT

Mor Manuel Palou, president de Dincat

societat

Propietaris forestals de les Garrigues creen una associació per a la prevenció d’incendis

la pobla de cérvoles
JOAN GÓMEZ I SEGALÀ
SOCIÒLEG

“No tenim espais on parlar de religió”

barcelona
Medi Ambient

Montseny, 45 anys de Reserva de la Biosfera

FOGARS DE MONTCLÚS
habitatge

Barcelona rehabilitarà 1.933 habitatges als barris amb menys recursos

barcelona