Educació

llengua

Compromís unànime amb la llengua de la Xarxa Vives d’Universitats

Les 22 universitats dels territoris que comparteixen l’idioma aproven la Carta Universitària de la Llengua per donar impuls a l’ús del català en totes les àrees de cada centre

La Xarxa Vives d’Universitats (XVU) que integra 22 centres de Catalunya, el País Valencià, les Illes, Catalunya Nord, Andorra i Sardenya, ha aprovat avui la Carta Universitària de la Llengua per tal de donar impuls a l’ús del català. El document vol ser una eina conjunta per promoure l’ús de la llengua en l’àmbit institucional, la gestió, la docència, la recerca, la publicació i la comunicació d’aquestes institucions que coordina la xarxa. ACN explica que la carta s’ha aprovat per unanimitat dels 22 rectors en la sessió plenària ordinària del Consell General de la XVU que ha tingut lloc a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló de la Plana.

En un comunitat el Consell General considera el document “un pas decidit” per permetre l’avanç social de la llengua pròpia a la universitat. S’hi estableix un marc per al seguiment de la política lingüística a través de principis, recomanacions i indicadors tenint en compte el marc legal de cada territori del domini lingüístic. Per exemple, es pretén garantir un equilibri “raonable” entre el català i les altres llengües d’ús institucional en els màsters i els doctorats i que s’incrementi l’ús del català en la docència de graus i màsters professionalitzadors.

També recomana incentius econòmics a la redacció en català de les tesis doctorals i els treballs de fi de grau o màster, així com potenciar l’acollida lingüística i cultural de l’alumnat de mobilitat entrant o del professorat visitant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Vetllant perquè els agressors sexuals no hi tornin

BARCELONA
SERGI CANO MIGUEL
CREADOR DEL PROJECTE SOCIAL CAMINS DE VIDA

“Tots aportem un valor afegit”

RUBÍ

Camins de Vida a Rubí

RUBÍ (VALLÈS OCCIDENTAL)
Preemergència per sequera

Aigua en vaixell com a darrera opció

barcelona
VICTÒRIA MOLINS
RELIGIOSA. HOSPITAL DE CAMPANYA DE SANTA ANNA

“S’ha d’ajudar la gent a sortir-se’n, no fer beneficència”

barcelona
Urbanisme

El parc de la Ciutadella recupera el palau de vidre

barcelona
Societat
Activitat comunitària de Nadal a Girona

Una col·laboració de nassos

girona
Castell i platja d’aro

Aturen la zona industrial de Platja d’Aro

castell i platja d’aro
Puigcerdà

Bústies liles i irisades per combatre la violència de gènere

Puigcerdà