Educació

Professors de Secundària retreu a Simó que s’inhibeixi sobre el mòbil a l’institut

El sindicat docent demana que es prohibeixi el dispositiu almenys a l’aula

Considera que si es deixa en mans dels centres es crearà més problemes

El secre­tari del sin­di­cat Pro­fes­sors de Secundària, Xavier Massó, ha recri­mi­nat aquest diu­menge a la con­se­llera d’Edu­cació, Anna Simó, que s’inhi­beixi sobre els mòbils als ins­ti­tuts i ha dema­nat pro­hi­bir-los, almenys a l’aula. Ho ha fet després que Simó hagi defen­sat que siguin els cen­tres els que deci­dei­xin com regu­len l’ús del mòbil ate­nent el cri­teri marc que el depar­ta­ment enviarà a par­tir de gener- Edu­cació aposta per la pro­hi­bició a primària, i que el pos­si­ble ús a secundària sigui si així ho deci­dei­xen els docents segons els seus pro­jecte s pedagògics.

“Això què és? Això és un gui­ri­gall. El depar­ta­ment no es pot inhi­bir en això, el que hau­ria de fer és pro­hi­bir-lo d’una vegada”, ha excla­mat a RAC1 Massó, que ha acu­sat Edu­cació de no “atre­vir-se a deci­dir”. Al seu parer, dei­xar la decisió en mans dels ins­ti­tuts “crearà més pro­ble­mes dels que hi ha”, perquè pot haver un cen­tre que el pro­hi­beixi i el del cos­tat, no.

Massó ha defen­sat que el mòbil “dis­tor­si­ona” la feina a la classe, “es fa ser­vir per a coses que no tenen res a veure amb el que s’està expli­cant”, i per tant a l’aula “no hi pinta res”. “El que s’ha de fer és pres­tar atenció a les expli­ca­ci­ons en lloc d’estar amb el mòbil. És que és tan evi­dent que fins i tot el debat sobre si s’ha de por­tar o no el mòbil és rela­ti­va­ment absurd”, ha reblat. Pel que fa al pati, ha reco­ne­gut que no té una posició tan clara, ja que és un dis­po­si­tiu habi­tual en la forma de comu­ni­car-se de l’alum­nat. “El depar­ta­ment té una sèrie de res­pon­sa­bi­li­tats com a màxima auto­ri­tat edu­ca­tiva, i aquest és un tema sobre el qual s’ha de pro­nun­ciar”, ha insis­tit.

Pel que fa als resul­tats de l’informe PISA, Masó ha con­si­de­rat “una vilesa” apel·lar a la manca de for­mació dels docents quan el model edu­ca­tiu actual, ha dit, “el que pros­criu és la impar­tició de con­tin­guts”. Al seu parer, el pro­blema és el model actual, que comença amb la LOGSE i les seves tesis sobre “el tre­ball per pro­jec­tes, que diu que ense­nyar no és impor­tant, que si els sabers com­pe­ten­ci­als, que no cal saber el per què sinó el què”. Aquesta llei, ha insis­tit, “tri­vi­a­litza la trans­missió de conei­xe­ments”, i per això hi ha estu­di­ants que pas­sen de curs amb cinc assig­na­tu­res sus­pe­ses, ha asse­gu­rat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.