educació
Vic constitueix el nou consistori infantil, format per 22 regidors de sisè de primària
L’Ajuntament de Vic s’ha tornat a constituir, però aquest cop en versió infantil. El formen un total de 22 regidors que treballaran durant aquest curs per elaborar propostes en diferents àrees i temàtiques de l’Ajuntament, com el medi ambient, la igualtat, els esports, el civisme i la lluita contra la soledat no desitjada de les persones grans. Són alumnes de 6è de primària de les escoles de la ciutat que substitueixen els que hi havia el curs passat. En un acte fet al consistori, l’alcalde de Vic, Albert Castells, i la regidora d’Educació, Elisabet Franquesa, van agrair la feina realitzada i les propostes aportades pel consistori sortint. Tots dos van destacar la importància del consistori infantil per a les polítiques de la ciutat: “La vostra visió és molt diferent de la nostra, i la voluntat de l’Ajuntament és que aquesta relació sigui bidireccional, involucrant-vos en la governança de la ciutat”, va subratllar Castells.
Els 22 regidors infantils són escollits democràticament a les seves aules. Provenen de l’escola Andersen, Doctor Joaquim Salarich, Estel, Guillem de Mont-rodon, La Sínia, Sentfores, Vic Centre, Vedruna L’Escorial, Fedac Vic-Pare Coll, Sagrat Cor, Sant Miquel dels Sants i Santa Caterina de Siena.
Tenen la tasca de treballar de manera transversal en diferents temàtiques al llarg del curs, amb una sèrie de sessions programades per tractar aspectes com la democràcia, la participació ciutadana, el funcionament de l’Ajuntament, el pressupost municipal i el ple. Aquestes activitats es realitzen amb l’acompanyament de l’equip tècnic de l’Ajuntament. A més, es fan sessions temàtiques amb la participació dels regidors de les diferents àrees i a partir d’aquests debats, es plantegen idees i metodologies de treball per generar propostes concretes.
També tenen el paper d’interlocutors amb els seus companys de classe, i comparteixen amb ells els coneixements adquirits a les sessions i recollint les seves idees i propostes, que després es traslladen a les reunions amb els consellers d’altres escoles per ser debatudes conjuntament. Al final del curs, el consistori infantil presenta a l’alcalde el resultat de tots els mesos de treball.