Educació

Famílies de Lloret de Mar reclamen solucions per arreglar “la situació límit” a les escoles i instituts

la plataforma Pares per una Educació Digna a Lloret de Mar (PEDAL) reclama solucions urgents al Departament d’Educació per resoldre una “situació límit” que viuen les escoles i instituts al municipi, segons informa l’ACN. Els pares asseguren que porten anys amb “inoperància” per part dels consellers d’Educació a l’hora de gestionar les necessitats que té Lloret. El principal motiu de la tensió a les aules, diuen, és l’elevat nombre de matrícula viva que hi ha, és a dir alumnes que arriben a mig curs. De fet, PEDAL assegura que el ritme d’inscripcions en matrícula viva equival a un alumne per dia. A més, creuen que no hi ha senyals per considerar que aquest ritme decreixi.

Explica l’ACN que les famílies de Lloret de Mar van enviar una carta el 15 de novembre a la consellera d’Educació, Esther Niubó, per demanar una reunió amb ella. Afirmen que avui en dia encara no han rebut resposta, per això exigeixen que resolgui amb la màxima celeritat possible la situació del municipi.

L’elevat nombre d’alumnes que s’escolaritzen a partir de la matrícula viva genera alguns conflictes, segons la plataforma de pares de Lloret de Mar. Concretament, consideren que les aules d’acollida són insuficients perquè només són per a català, castellà i matemàtiques, però no per a la resta d’assignatures. A més, retreuen que sigui només per alumnes a partir de tercer de primària.

Per altra banda, dos cursos després d’arribar al municipi, els alumnes han de deixar aquestes aules d’acollida i passen a seguir el curs acadèmic regular. Això provoca que en les aules regulars hi hagi “més d’un 40% de nens que no entenen el català ni el castellà”. Això suposa un retard en els alumnes, consideren els pares, i un repte per a la motivació del professorat.

La situació que té el municipi l’atribueixen a un “dèficit històric d’equipaments escolars”. El motiu és que la planificació de recursos es fa d’acord amb la natalitat que té el municipi, en comptes del cens i això fa que no es contempli el volum de nouvinguts.

Segons l’ACN, arran d’això, Lloret de Mar compta amb 21 bonys (aules addicionals) que s’ubiquen en instal·lacions que no estan adequades. La capacitat educativa és de 2.386, però hi ha 3.012 alumnes matriculats actualment. Això provoca un “incompliment sistemàtic” de les ràtios màximes a les aules i la pèrdua d’espais comuns o aules especialitzades com les de música, informàtica o la biblioteca.

Per últim, PEDAL ha assegurat que a l’octubre es van deixar de matricular alumnes nous en els cursos d’Infantil 4 i Infantil 5 perquè no són estudis obligatoris i ja s’han sobrepassat les ràtios màximes de totes les escoles. Per tots aquests motius exigeixen que Educació resolgui la situació planificant més equipaments que prevegin l’arribada de noves persones i eliminin els bonys actuals. També reclamen més aules d’acollida que sigui per a totes les assignatures per tots els alumnes nouvinguts durant el primer curs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia