Educació

educació

Es crea la Càtedra d’Altes Capacitats, la primera d’aquesta temàtica a Catalunya

El conveni de col·laboració entre la Universitat de Girona, el Departament d’Educació i Formació Professional i l’Associació Promotora de la Fundació d’Ajuda a Nens i Joves amb Altes Capacitats (FANJAC) per posar en marxa la Càtedra d’Altes Capacitats es va formalitzar ahir dimarts en un acte al Palau Robert de Barcelona. Van signar-lo la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó; el rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi i la vicepresidenta de FANJAC, Teresa Gómez.

Creada per acord del Consell de Govern el juny de 2024, la Càtedra d’Altes Capacitats de la UdG, la primera càtedra d’aquestes característiques a Catalunya, pretén facilitar una major transferència de coneixements entre la universitat i els centres educatius per a l’abordatge de l’alumnat amb altes capacitats. Entre els objectius de la Càtedra d’Altes Capacitats, que dirigeix el professor Teodor Jové, destaca la implementació de les mesures més adequades per atendre l’alumnat amb altes capacitats; estimular la formació permanent dels docents en aquest àmbit i promoure la transferència de coneixements entre el món universitari i el sistema educatiu.

El rector de la UdG, Quim Salvi, va explicar ahir, en la seva intervenció, que el sistema de càtedres de la UdG el conformen 51 càtedres, cadascuna amb un recorregut diferent i amb una intenció comuna: l’impuls de la divulgació de la recerca i la transferència de coneixement. Així mateix, ha declarat que la Càtedra d’Altes Capacitats ha de servir per a “identificar i atendre adequadament les persones amb altes capacitats i trencar estereotips i biaix de gènere”. Finalment, va recordar que la societat ha de ser capaç de “convertir en una normalitat el que és singular, especial i únic”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]