Educació

educació

Docents exigeixen una taula de negociació per definir el currículum de batxillerat

La plataforma alerta que la “manca de diàleg” i les decisions “unilaterals” poden deteriorar “el futur educatiu del país”

Col·lec­tius de docents de llengües cata­lana i cas­te­llana, física, química, bio­lo­gia, geo­lo­gia i filo­so­fia han dema­nat al Govern que creï una taula de nego­ci­ació per defi­nir el currículum de bat­xi­lle­rat “d’una manera democràtica i par­ti­ci­pa­tiva”. Els docents, agru­pats en qua­tre orga­nit­za­ci­ons, subrat­llen que és el pri­mer cop “en la història edu­ca­tiva del país” que hi ha una unió de pro­fes­so­rat d’aquest tipus, moti­vada pels can­vis pre­vis­tos des del Depar­ta­ment d’Edu­cació en matèria cur­ri­cu­lar. Aquests can­vis pas­sen per una reducció d’hores lec­ti­ves d’aques­tes assig­na­tu­res, plan­te­ja­ment que els docents rebut­gen. Per això aler­ten que la “manca de diàleg” i les deci­si­ons “uni­la­te­rals” poden dete­ri­o­rar “el futur edu­ca­tiu del país”.

“La qua­li­tat del bat­xi­lle­rat no es pot veure com­pro­mesa per refor­mes fetes sense con­sul­tar les parts impli­ca­des i des­con­nec­ta­des de les eta­pes edu­ca­ti­ves ante­ri­ors com ara l’ESO”, subrat­llen els docents en un comu­ni­cat con­junt, tot recor­dant que aquesta etapa edu­ca­tiva obli­gatòria mos­tra “un dal­ta­baix qua­li­ta­tiu evi­dent i evi­den­ciat per les pro­ves Pisa”.

També con­si­de­ren que les deci­si­ons cur­ri­cu­lars han de res­pon­dre “exclu­si­va­ment” a cri­te­ris didàctics i s’han de pren­dre “des d’una mirada glo­bal, amb sen­tit i ordre lògic en què puguin ser incor­po­ra­des totes les veus que hi estan afec­ta­des”.

Alhora, els docents defen­sen la neces­si­tat que l’admi­nis­tració escolti la seva veu, tant pel fet que tenen el “conei­xe­ment acadèmic” com perquè conei­xen “les carències i neces­si­tats” del sis­tema i de l’alum­nat.

“Es poden ela­bo­rar pro­pos­tes via­bles i pedagògica­ment fona­men­ta­des que garan­tei­xin una edu­cació de qua­li­tat i que asse­gu­rin una for­mació rigo­rosa i cohe­rent per a tot l’alum­nat de Cata­lu­nya”, asse­gu­ren els docents.

Per tot ple­gat dema­nen al Depar­ta­ment d’Edu­cació que abans de pren­dre deci­si­ons “irre­vo­ca­bles” iniciï una nego­ci­ació “real i efec­tiva basada en la par­ti­ci­pació activa dels docents”.

Dilluns de la set­mana pas­sada la con­se­llera d’Edu­cació, Est­her Niubó, tor­nava a defen­sar al Par­la­ment que la fusió de matèries científiques al bat­xi­lle­rat és necessària per com­plir amb un reque­ri­ment del govern espa­nyol i amb la nor­ma­tiva esta­tal.

“Som l’única comu­ni­tat que té fusi­o­na­des aques­tes matèries”, deia Niubó a la Comissió d’Edu­cació de la cam­bra cata­lana. L’opo­sició va car­re­gar con­tra la pro­posta i va dema­nar a la con­se­llera que no s’apli­qui. Niubó va rei­te­rar que amb el plan­te­ja­ment fet “no es per­dran hores” de les matèries de ciències, tot i que deta­llava que part d’aques­tes hores seran de matèries opta­ti­ves “alta­ment reco­ma­na­des”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia