Educació

educació

Protesta el dimecres 9 d’abril a la plaça Sant Jaume contra la fusió de matèries a batxillerat

La pla­ta­forma Ciències en Perill, sin­di­cats de pro­fes­sors i estu­di­ants, facul­tats de ciències, soci­e­tats i asso­ci­a­ci­ons científiques, famílies, alum­nat i altres enti­tats han con­vo­cat una pro­testa per al pròxim dime­cres 9 d’abril a les 18h a la plaça Sant Jaume de Bar­ce­lona con­tra la pro­posta del depar­ta­ment d’Edu­cació i FP sobre la fusió de les matèries de pri­mer de bat­xi­lle­rat. La pla­ta­forma alerta que la intenció del govern de fusi­o­nar física amb química i bio­lo­gia amb Geo­lo­gia i Ciències Ambi­en­tals, reduint les hores lec­ti­ves d’aques­tes matèries de moda­li­tat, “posa en risc la qua­li­tat de l’edu­cació científica i de l’alum­nat de Cata­lu­nya”.

El depar­ta­ment d’Edu­cació i FP va comu­ni­car a mit­jans de desem­bre als cen­tres edu­ca­tius que intro­dui­ria can­vis al currículum de pri­mer de bat­xi­lle­rat per adap­tar-se a la llei esta­tal Lom­loe que com­por­ta­ria la fusió de les matèries de ciències. Des de Ciències en Perill cri­ti­quen la con­se­lle­ria d’Est­her Niubó perquè ha impul­sat els can­vis “sense escol­tar la comu­ni­tat edu­ca­tiva” i res­po­nent no a cri­te­ris pedagògics sinó “mera­ment polítics”.

Ciències en Perill asse­gura que amb la reducció d’un terç de les hores lec­ti­ves de les matèries científiques i només qua­tre hores set­ma­nals per bloc (dues per matèria), “es difi­culta l’accés a estu­dis supe­ri­ors de ciències i tec­no­lo­gia”. “A més, s’incre­men­ten les desi­gual­tats entre cen­tres, i entre l’alum­nat d’un mateix cen­tre, ja que la pos­si­bi­li­tat de com­pen­sar hores amb opta­ti­ves depèn dels recur­sos de cada ins­ti­tut (sovint insu­fi­ci­ents) i de les elec­ci­ons de cada estu­di­ant”, afe­gei­xen.

Per tot ple­gat, fa una crida a la comu­ni­tat edu­ca­tiva i a “per­so­nes pre­o­cu­pa­des pel futur de la ciència” a par­ti­ci­par en la con­cen­tració del 9 d’abril i “omplir de ciència” la plaça Sant Jaume. “És fona­men­tal fer sen­tir la nos­tra veu per defen­sar el futur de les voca­ci­ons científiques i pre­ser­var una edu­cació que res­pon­gui a les neces­si­tats for­ma­ti­ves de la soci­e­tat cata­lana”, recla­men.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia