Educació

L’etern debat sobre l’ús de la tecnologia a les aules

Una cinquantena d’experts convocats pel Departament d’Educació i FP estudien les oportunitats i riscos de la digitalització

Les posicions oscil·len entre qui defensa les competències digitals com a clau i qui alerta de l’exposició continuada a internet

La comissió té l’encàrrec d’estudiar la restricció de pantalles digitals en l’educació infantil

Víctor Saura, que impar­teix diver­ses assig­na­tu­res a secundària, ha vist com ha des­a­pa­re­gut el mòbil dels ins­ti­tuts –només es per­met quan el pro­fes­so­rat el fa ser­vir per a alguna acti­vi­tat–. La res­tricció, que és total a infan­til i primària, ha arriba...

Revisió en marxa arreu
L’ús de tauletes i ordinadors a les aules no s’està debatent només a Catalunya, ja que la utilització dels dispositius està en revisió en diverses comunitats autònomes. Segons recull l’agència Efe, Aragó i Astúries defensen la convivència del sistema digital i analògic que es va instaurar arran de la pandèmia de la covid. Madrid en vetarà l’ús a partir del curs vinent abans dels tres anys i ho limitarà a un màxim de dues hores en el segon cicle d’infantil i a primària. A secundària quedarà a criteri dels centres. Navarra i Galícia, entre d’altres, no descarten revisar-ho properament.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.