EDUCACIÓ
Crítiques de famílies de l’escola Pla de Girona al pla educatiu del centre
Un grup de famílies de l’escola Pla de Girona critica la metodologia amb què treballa l’equip directiu. Consideren que des de la pandèmia de la covid s’ha canviat la manera d’ensenyar i formar l’alumnat i estan disconformes amb el pla educatiu de centre (PEC).
Fa mesos que les famílies disconformes s’han mobilitzat. Fins ara, han aplegat gairebé un centenar de signatures –97 entre pares i mares–, i s’han queixat als inspectors de l’àrea del Departament d’Educació i Formació Professional i a l’equip directiu de l’escola.
Les famílies demanen, entre altres coses, que no hi hagi agrupaments verticals (n’hi ha des d’I3 fins a 2n), que es posin notes i qualificacions que indiquin el grau d’assoliment dels objectius del curs i que es treballin més les matèries instrumentals, llengües i matemàtiques. El dimarts 1 d’abril van lliurar les 97 signatures a l’inspector.
Dues mares consultades qüestionen també que es treballi per comunitats –petits (d’I3 a I5), mitjans (de 1r a 3r) i grans (de 4t a 6è)– en lloc de fer-ho per infantil (d’I3 a I5), cicle inicial (1r i 2n), cicle mitjà (3r i 4t) i cicle superior (5è i 6è). L’escola, al límit dels barris de l’Eixample i Montilivi, va néixer el 1997.
L’associació de famílies d’alumnes (AFA), en canvi, no ha detectat “cap anomalia” i valoren que el col·legi ha fet “una bona adaptació cap a un model d’aprenentatge centrat en l’alumnat”, assenyalen en un comunicat. L’AFA recorda que d’una reunió de l’estiu passat –amb inspecció educativa, famílies, AFA, representants del consell escolar, professorat i direcció– en va sortir un informe [de l’inspector] que revela que “no hi ha problemes greus”.
“Resultats estables”
Pels responsables de l’equip directiu, que hi són des del curs 2023/24, la problemàtica és interna i deleguen qualsevol explicació al departament, que afirma a aquest diari que la tria de la direcció –s’hi va presentar una altra candidatura– es va fer “en compliment de les normes”. El centre manté “els resultats en les proves de competències bàsiques estables respecte dels anys anteriors. No hi ha indicadors que indiquin el contrari”, exposa el govern.