Educació

La Plataforma per l'escola Pública de Torrent protesta dins del solar regalat

Pares, mares, alumnes i professorat, realitza una acció lúdica de protesta contra la decisió municipal de cedir sòl públic perquè una empresa privada gestione un centre educatiu

Una bona colla de la comunitat educativa de Torrent de l'Horta, es van manifestar ahir dijous contra la decisió municipal de cedir terrenys públics a una empresa privada perquè es puga bastir un centre escolar que serà gestionat com a escola concertada.

La Plataforma per l'Escola Pública, sempre ha cregut que el dret a l'educació passa per la gestió completament pública dels recursos públics que presten el servei. En cas contrari, l'empresa que construïsca i gestione el CIS anunciat, rebrà sumes milionàries dels diners dels impostos sense obligacions de transparència, emparant-se en la privacitat de l'empresa.

Per aquesta raó, un nodrit grup de persones del sector d el'ensenyament, van protagonitzar ahir un berenar protesta al solar on s'ha previst la instal·lació d'un CIS que es considera innecessari a la localitat, donada la política de retalls que aplica la consellera Maria José Català, amb l'excusa del clima de crisi econòmica existent.

Fins els seus els giraran l'esquena

Pere Rossell

Amb aquesta política de terra cremada que aplica la consellera més jove del govern valencià, responsable de la gestió de l'Educació, la Cultura i l'Esport, por arribar el moment en que la gent que li fa de suport, acabe girant-li l'esquena. Ho farà perquè amb l'excusa de la situació de crisi, s'hi apliquen retalls lleonins contra l'escola pública i els seus agents principals i això és actuar contra-natura.

Afavorir l'escola privada o la concertada en aquests segle XXI és una autèntica perversió del sistema, quan tothom sap que això és afavorir el sectarisme i la classificació. Hi ha massa exemples de com el 80% de centres amb clara ideologia catòlica, segreguen l'alumnat i aparten i seleccionen la població escolars en funció de les necessitats educatives i en proporció inversa a les seues capacitats cognitives.

Els percentatges d'immigrants, gitanos i gitanes, alumnes de baix nivell socioeconòmic o amb necessitats educatives singulars resulten evidents i minses en aquesta mena de centres concertats i privats, perquè són considerats com a poc rendibles per al seu sistema i per al seu bon nom. D'això en dóna mostres i proves l'informe realitzat per la Confederació Espanyola de Pares i Mares d'Alumnes en relació a les pràctiques d'admissió dels centres concertats i privats.

Així les coses, la consellera s'ho ha de plantejar i el govern de Fabra haurà de reflexionar sobre el pastís educatiu que ens van a deixar per a l'esdevenidor. Els impostos han de finançar l'educació pública com a dret universal, de tots i per a tots i totes, una educació que garantisca el respecte pels i les diferents i la igualtat d'oportunitats. Els nostres impostos no poden pagar una educació classista, masclista, homòfoba i xenòfoba ni han de servir per a l'enriquiment dels “gestors de l'educació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.