Educació

Retorna el llatí a les aules de Primària

Un estudiant de doctorat de la UA introdueix la llengua llatina en primària per a millorar la capacitat lingüística i numèrica de l'alumnat

Amb l'objectiu de sensibilitzar els més menuts sobre cultures passades, l'estudiant de doctorat de la Universitat d'Alacant Alberto Regagliolo s'ha embarcat en un innovador projecte d'introducció de la llengua llatina com a activitat transversal en centres de primària.

Després d'un estudi sobre la llengua llatina a Anglaterra, on és un dels idiomes que les escoles poden oferir amb la nova llei d'educació, l'alumne de la UA ha creat diferents unitats didàctiques en llatí que es relacionen amb altres assignatures de manera que s'optimitze la capacitat lingüística i numèrica, la interacció social i intercultural i es done valor a la nostra herència cultural fomentant la relació amb totes les disciplines.

Amb la supervisió dels seus directors de tesi, Juan Francisco Mesa, professor de Filologia Llatina en la UA, Juan Coderch, professor de llatí en la St. Andrews University (UK), i amb la col·laboració dels professors del Col·legi Immaculada Jesuïtes d'Alacant, Ignacio Aracama i Patricia Espejo, l'estudiant de doctorat ha pogut posar en pràctica algunes de les seues unitats relacionades amb la llegenda de Ròmul i Rem, els nombres romans i les fites, i la rondalla de la granota i el bou. Una experiència que ha resultat “de gran interès i molt convenient perquè els xiquets i les xiquetes comprenguen més bé la història i les humanitats”, segons el professorat i familiars dels alumnes que han participat en aquest projecte.

Grup de Recerca CODOLVA

L'objectiu d'aquesta comunitat és incloure íntegrament la producció científica de l'Àrea de Filologia Llatina de la Universitat d'Alacant, i molt especialment, els treballs del projecte i grup de recerca Corpus Documentale Latinum Valencie, en el qual participen investigadors d'altres àrees de coneixement.

CODOLVA pretén generar una base documental de textos llatins del Regne de València, realitzar edicions crítiques de la documentació, analitzar les interaccions entre la llengua llatina i les llengües vernacles amb les quals entra en contacte i conviu, i desenvolupar un estudi lexicogràfic complet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.