Educació

L'Institut de Puçol aposta per l'alumnat mediador

El Ministeri d'Educació concedix una subvenció de 30.000 € per a donar continuïtat al seu projecte “Xarxes per a conviure en positiu”, dins del programa PROMECE

El Pro­grama per a la Millora de l'èxit Esco­lar (PRO­MECE) afa­vo­rix l'agru­pació de cen­tres de dife­rents comu­ni­tats autònomes amb la fina­li­tat de desen­vo­lu­par pro­jec­tes con­junts. Gràcies a esta ini­ci­a­tiva, l'IES de Puçol ha esta­blit con­tac­tes amb ins­ti­tuts de Fuer­te­ven­tura i Bada­joz per a coor­di­nar acci­ons rela­ci­o­na­des amb la con­vivència, el foment de pràcti­ques solidàries, la inter­cul­tu­ra­li­tat i la coo­pe­ració.

El con­tacte amb la resta d'ins­ti­tuts es desen­vo­lupa a través de la pla­ta­forma vir­tual e-Twi­ning, a més de les jor­na­des de con­vivència entre alum­nes i pro­fes­sors i de les tro­ba­des periòdiques dels coor­di­na­dors que ges­ti­o­nen el pro­jecte.

Sens dubte, recol­zar i pos­si­bi­li­tar l'apre­nen­tatge de tots els alum­nes per a afa­vo­rir l'èxit esco­lar i plan­te­jar noves for­mes de con­vivència i ajuda entre iguals és un dels objec­tius pri­o­ri­ta­ris entre tres cen­tres allu­nyats geogràfica­ment però units per un com­promís comú.

L'avan­tatge de crear una agru­pació d'estes carac­terísti­ques resi­dix en la pos­si­bi­li­tat de cons­truir i com­par­tir noves ini­ci­a­ti­ves i experiències, entre elles, la for­mació d'alum­nes medi­a­dors i coo­pe­rants, mètode basat en un sis­tema d'ajuda entre iguals que pro­mou situ­a­ci­ons d'apre­nen­tatge on els alum­nes s'escol­ten entre si, es pre­o­cu­pen uns pels altres i s'aju­den davant de situ­a­ci­ons de con­fusió, difi­cul­tats acadèmiques i carències en les rela­ci­ons entre com­panys. Este binomi nou alumne-alumne pro­por­ci­ona una major con­fiança i pro­xi­mi­tat en les rela­ci­ons.

El pro­grama s'imple­menta a base de múlti­ples acti­vi­tats en què es rep for­mació externa per part de pro­fes­si­o­nals espe­ci­a­lis­tes i es fa ús de les noves tec­no­lo­gies apli­ca­des a l'aula. Cal des­ta­car que la for­mació es fa exten­siva al pro­fes­so­rat, ja que l'apre­nen­tatge d'este col·lec­tiu és per­ma­nent.

L'esta­bli­ment de pro­jec­tes d'este tipus afa­vo­rix una contínua i inten­siva coo­pe­ració i col·labo­ració entre els cen­tres, així com la par­ti­ci­pació de tots els mem­bres de la comu­ni­tat edu­ca­tiva: famílies, alum­nat i pro­fes­so­rat.

Al fina­lit­zar el curs esco­lar i com a colofó a esta pri­mera part del pro­jecte PRO­MECE, els alum­nes de l'equip de con­vivència han tin­gut ocasió de viat­jar a Fuer­te­ven­tura i a Bar­ce­lona; en la segona quin­zena de juny, els pro­fes­sors es reu­ni­ran a Madrid per a coor­di­nar les acti­vi­tats de la resta del pro­grama, que es pro­lon­ga­ran fins a desem­bre; i a l'octu­bre, Puçol rebrà els com­panys de Fuer­te­ven­tura i Bada­joz.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.