200 docents participen en la Jornada de Difusió del Portfolio Europeu de les Llengües a Alacant
El PEL és un programa de reconegut prestigi a tot Europa que ja compta amb la participació de 126 centres valencians
Pretén promoure el plurilingüisme i afavorir la multiculturalitat, amb la intenció de conservar el valuós patrimoni cultural i lingüístic europeu
El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, ha inaugurat hui la Jornada de Difusió del Portfolio Europeu de les Llengües (PEL). L'acte ha comptat amb la presència de 200 docents pertanyents a totes les etapes educatives.
L'objectiu principal de la jornada és donar a conéixer les possibilitats que ofereix el Portfolio en l'ensenyament de les llengües i mostrar experiències d'altres centres que ja l'apliquen a les aules a més d'encoratjar el professorat perquè porte el projecte del Portfolio als centres. El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL), programa de reconegut prestigi a tot Europa, compta ja amb la participació de 126 centres valencians.
Segons el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, “el plurilingüisme és l'escletxa de llum que veiem sota la porta, i hem de ser valents per a obrir-la i entrar de ple en el multilingüisme. El Portfolio, doncs, representa aquesta valentia i aquesta posada en pràctica”.
El PEL és un document que naix com a resultat del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, publicat l'any 2001. Es tracta d'un document personal per a l'aprenentatge de les llengües alhora que una eina fonamental d'ensenyament. Impulsat pel Consell d'Europa, el PEL pretén promoure el plurilingüisme i afavorir la multiculturalitat, amb la intenció de conservar el valuós patrimoni cultural i lingüístic europeu, així com facilitar la mobilitat dels ciutadans europeus.
En aquest sentit, Jaume Fullana ha convingut que és necessari deixar de banda “el plurilingüisme excloent i elitista i passar al plurilingüisme per a tots, tant se val d'on vinga l'alumnat i quines possibilitats socioeconòmiques l'acompanyen”.
Després de l'acte d'obertura ha tingut lloc la ponència general que s'ha completat amb la participació de tres centres educatius d'Alacant i Ibi, que han contat la seua experiència d'aplicació del Portfolio en diferents etapes educatives com ara Infantil, Primària i Secundària.