Societat

Olot demostra unitat en la reclamació de la variant

Ahir es va constituir la comissió de grups polítics i entitats per accelerar la construcció de la carretera

L’objectiu immediat és mirar que la Generalitat faci el projecte constructiu pendent

Una dècada després que s’obrís el túnel de Bracons i es comencés a fer evident que era indispensable disposar d’una carretera de circumval·lació a Olot –i en ple ambient de crispació entre els veïns que han de suportar el trànsit pel mig de la ciutat–, ahir es va constituir una comissió de grups municipals i diverses entitats locals per mirar de consensuar accions que ajudin a avançar en la construcció de la variant, la major part de la qual l’ha de pagar la Generalitat. Tot i que la primera reunió va ser sobretot una presa de contacte, ahir ja es va parlar d’accions concretes, com ara aconseguir que en el pressupost català del 2020 hi hagi una partida (d’entre un i dos milions d’euros) per a la redacció del projecte constructiu dels dos trams que encara no en tenen, corresponents als extrems del traçat: el de la connexió amb la variant de les Preses/la Vall d’en Bas (encara no se’n sap el traçat) i el sector de l’Hostal del Sol (s’està planificant). L’alcalde, Pep Berga, va deixar clar al final de la reunió que la feina de la comissió es circumscriu només a la variant d’Olot i que no entrarà a valorar el procés que se segueix a les Preses i la Vall d’en Bas pel que fa a la connexió amb Bracons. En qualsevol cas, seria desitjable –va dir l’alcalde– que es disposés del dibuix complet de la Canya fins als túnels al llarg de l’any que ve.

De les declaracions que van fer els portaveus dels grups municipals se’n desprèn que, matisos a part, hi ha consens a nivell polític. Josep Granados (ERC) va remarcar la necessitat de no deixar-se arrossegar per les urgències i anar “pas a pas” per tal de “fer les coses bé”; Lluís Riera (CUP) va posar l’accent en la necessitat de gestionar el “mentrestant”, és a dir, solucionar els problemes que genera el trànsit pel centre d’Olot; Josep Guix (PSC) va desitjar que s’assolís una “velocitat de creuer”, sense deixar d’avançar en el procés, i Estanis Vayreda (JxCat) va fer notar que, amb la comissió, ara es reparteix la responsabilitat entre els diferents sectors de la ciutat.

LA XIFRA

3
cops a l’any
es reunirà la comissió, tot i que, si cal, es poden convocar més trobades.

Un front comú de 15 representants

La comissió està formada per l’alcalde, que la presideix; el regidor d’Urbanisme, el cap d’infraestructures de l’Ajuntament, un representant de cadascun dels grups municipals, tres persones de la federació d’associacions de veïns representatives dels barris afectats, la plataforma No És un Vial. És un Carrer!, tres representants dels sectors econòmics i sindicals i un membre en nom del Parc Natural de la Zona Volcànica. Aquesta és l’estructura d’inici, però no es descarta que s’hi pugui integrar més gent. La comissió es va aprovar en el ple municipal del juliol. Els grups de l’oposició van lamentar que no es comptés amb representants dels ajuntaments de la Vall d’en Bas i de les Preses (la variant d’Olot estarà connectada a la carretera de circumval·lació que passarà per aquests dos municipis) ni del Consell de la Garrotxa (en considerar que la variant d’Olot és una infraestructura d’abast comarcal). No és una atribució de la comissió –va puntualitzar ahir l’alcalde–, la problemàtica del vial Sant Jordi. “Ho tractem a part, de manera bilateral amb els veïns”, va assenyalar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia