Societat

TERRES DE PONENT

TURISME

El turisme interior de sempre, clau

Només un 16% de les pernoctacions són de turistes estrangers

Ocupació alta als càmpings

El 60% de les per­noc­ta­ci­ons en hotels de la demar­cació de Lleida –que inclou les mar­ques turísti­ques de Ter­res de Ponent, Piri­neus i Val d’Aran– cor­res­po­nen a turis­tes cata­lans; un 24%, als pro­ce­dents de la resta de l’Estat, i només un 16%, al turisme estran­ger, el que, en aquests moments, té més obs­ta­cles de mobi­li­tat pro­vo­cats per la crisi de la Covid-19. Les dades les va fer públi­ques la vice­pre­si­denta del Patro­nat de Turisme de la Dipu­tació de Lleida, Rosa Pujol, que espera que la situ­ació actual “afa­vo­reixi un turisme de pro­xi­mi­tat i més sos­te­ni­ble”. De fet, des de fa uns dies, els hotels de Lleida van començar a rebre les seves pri­me­res reser­ves que, per ara, es con­cen­tren en la segona quin­zena de juliol i en els pri­mers 20 dies d’agost, i les duen a terme bàsica­ment famílies o grups d’amics. Els agents turístics llei­da­tans espe­ren que la dava­llada de turis­tes forans no els afecti gaire en aquests mesos del pic de l’estiu, ja que con­si­de­ren que el turista català bus­carà “esta­des tran­quil·les, a la natura i en entorns segurs”, i que això els aju­darà a reduir l’impacte d’una crisi que es va ini­ciar al març.

L’ocu­pació d’estiu, però, no serà igual arreu. La pre­si­denta de l’Asso­ci­ació de Càmpings de Lleida, Marta Cor­tina, espera una tem­po­rada “cor­recta”, amb ocu­pa­ci­ons que podrien arri­bar al 80% del 15 de juliol al 20 d’agost. Cor­tina defensa que aques­tes dades tenen a veure amb el fet que el seu cli­ent els iden­ti­fica amb “espais de natura i salut”. Les dades són encara més bones quan par­lem de bun­ga­lous, ja que, a hores d’ara, gai­rebé estan ja com­plets per a la pri­mera quin­zena d’agost.

La Fede­ració de Cases Rurals de Lleida espera “sal­var” la tem­po­rada aquest juliol i agost, tenint en compte que sal­var la tem­po­rada vol­dria dir que­dar-se al 50% del volum de negoci de l’any pas­sat, segons explica el seu pre­si­dent, Jaume Ramon. Ramon espera que la carta de l’aïlla­ment que repre­senta aquesta opció jugui al seu favor, i explica que l’enti­tat s’ha tro­bat amb famílies que dema­nen esta­des molt llar­gues, fins i tot de dos mesos.

Històrica­ment, els esta­bli­ments turístics i les empre­ses de turisme actiu de les Tor­res de Ponent reben turis­tes de Cata­lu­nya, Madrid, el País Valencià i el País Basc, cosa que ha dut el Patro­nat de Turisme a posar en marxa dues cam­pa­nyes espe­ci­als de pro­moció per cap­tar públic català, en pri­mer lloc, i esta­tal, amb un cost glo­bal de 500.000 euros. A banda, ha habi­li­tat una línia d’ajuts de 300.000 euros més perquè els ajun­ta­ments puguin impul­sar el sec­tor turístic, i se sub­ven­ci­o­narà amb 128.000 euros més les fede­ra­ci­ons d’hote­le­ria, turisme rural i càmpings de les comar­ques de Lleida. En aquest àmbit hi ha 415 esta­bli­ments hote­lers, amb 19.762 pla­ces; 62 càmpings, amb 22.600 pla­ces, i 655 residències cases de pagès, una quarta part de totes les que hi ha regis­tra­des a Cata­lu­nya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia