Societat

YASSINE BOUALLALA

GERENT TORREMIRONA GOLF

“Soc optimista i crec que el 2021 anirà millor”

El complex TorreMirona Relais Hotel Golf & Spa va tancar quan es va anunciar el confinament i no va obrir fins al 20 de juny, i en només una setmana “ja rondàvem el 50% de l’aforament”. A partir d’aleshores hi ha hagut molts alts i baixos, però sempre amb ocupacions inferiors a les d’altres anys. Bouallala veu el futur amb optimisme: “Amb l’experiència que hem adquirit estic segur que el 2021 tot anirà millor.”

Com els va afectar l’aturada de l’activitat?
Vam tancar a l’inici del confinament. Era un moment en què les males notícies s’anaven precipitant, i veient les cancel·lacions que teníem, ens vam reunir i vam decidir tancar. Recordo que dimecres l’establiment estava ple i en pràcticament 48 hores vam gestionar les cancel·lacions i vam recomanar als hostes que tornessin a casa seva.
I la represa, com l’han viscuda?
Vam estar pràcticament tres mesos i mig tancats. Va costar prendre la decisió d’obrir, perquè tot i que podíem fer-ho des de l’11 de maig, quan va començar la primera fase de la desescalada amb determinades restriccions, el nostre complex té tant producte diferent que vam considerar millor esperar.
I quina va ser la resposta del client?
En només una setmana ja rondàvem el 50% de l’aforament.
I els rebrots posteriors i la recomanació de França de no venir a Catalunya, com us van afectar?
A nosaltres i a tota la planta turística de l’Empordà, que és molt dependent del turisme francès va ser un cop dur. Vam passar tres dies de cancel·lacions contínues. Però a poc a poc es va anar reintegrant la confiança i, tot i que ara no hi ha la mateixa afluència d’altres anys, tenim turistes francesos.
I ho podeu compensar amb la demanda nacional i de l’Estat espanyol?
No, però ens permet eixugar una part de les cancel·lacions que s’han anat produint. Després han caigut en cascada altres turistes, com el britànic o l’alemany, que han afectat altres establiments de la Costa Brava. Tot això ha fet que els establiments tinguem un volum de gestió molt superior a la d’altres anys perquè constantment hi ha cancel·lacions i reserves i moltes consultes de clients. Els correus han duplicat o fins i tot triplicat el volum habitual.
Heu pogut salvar el juliol?
En el nostre cas no va ser un juliol tradicional, però el client continua confiant en nosaltres, i el juliol ha estat un 25% per sota d’un any normal. I donada la situació, la valoració que en fem és positiva. L’altra cosa és l’agost, que és una mica més volàtil.
Per què volàtil?
Com que a mesura que ha anat avançant la temporada el nivell d’incertesa ha anat augmentant, ens trobem que a la gent li costa més prendre la decisió de venir. És difícil fer una predicció però pensem que quedarà lluny del que seria un any normal.
Com veu el futur?
Soc optimista. Amb l’experiència que hem adquirit estic segur que el 2021 anirà millor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.