Educació

Títols de transport més barats per a universitaris

Un conveni entre la URV i l'ATM del Camp permetrà estrenar el curs vinent el títol de transport universitari

Estudiants i treballadors tindran un 10% de descompte en les targetes integrades

La URV vol potenciar l'ús del transport públic entre els seus estudiants i treballadors fent servir un esquer econòmic. A partir del curs vinent, els membres de la comunitat universitària podran obtenir un títol de transport específic que els permetrà gaudir de descomptes a l'hora d'adquirir algunes de les targetes integrades que gestiona l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) del Camp de Tarragona.

En concret, el títol universitari suposarà un 10 per cent de descompte sobre el preu de venda de tres títols de transport: la T-10/30, la T-50/30 i la T-Mes, que són vàlides tant en els autobusos urbans com en els interurbans del Camp. La universitat i l'ATM signaran properament un conveni que establirà que, mentre que la institució docent finançarà el descompte en els títols de transport, l'ATM no carregarà als membres de la comunitat el cost d'emissió de les targetes, que se situa entre els dos i els tres euros per títol.

Un 10% de beneficiats

Aquest nou sistema d'impuls del transport públic a la universitat es posarà en marxa aquest curs com a pla pilot i s'espera que durant el primer any aconsegueixi arribar fins a 1.500 persones, el 10% aproximadament de la comunitat universitària.

Segons les previsions de la URV, el descompte que tindrà més èxit entre estudiants i treballadors serà la T-10-30, seguida de la T-50/30. En total, la institució calcula que haurà de fer una inversió de poc més de 58.000 euros per finançar els descomptes de les targetes, que podran ser vàlides en fins a tres zones del mapa d'integració tarifària al Camp de Tarragona.

Negociar millores

El rector de la URV, Francesc Xavier Grau, espera que aquesta mesura serveixi per animar més estudiants i treballadors a fer servir el transport públic, ja que, segons les dades recollides per la mateixa universitat, més de la meitat opten pel transport privat per desplaçar-se. “L'aplicació del pla pilot també ens permetrà conèixer a fons les característiques dels usuaris del transport públic a la universitat i poder negociar amb les empreses la manera de resoldre els dèficits que detectem en el servei”.

La URV també planteja, amb vista a altres cursos, ampliar l'acord amb el transport gestionat pels ajuntaments de Tarragona i Reus.

LA XIFRA

50,3%
dels membres
de la comunitat universitària es desplacen fins a la facultat en vehicle privat (cotxe o motocicleta).

Només un 14,4% fan servir el bus

L'ús del transport públic entre la comunitat universitària és força testimonial, segons una enquesta de la URV. Tan sols el 14,4% es desplacen en bus.

El tren té encara menys usuaris. Només el 2,5% solen fer-lo servir com a mitjà de transport.

La segona forma més popular que tenen estudiants i treballadors per desplaçar-se és a peu. Ho fan el 25,9%.

El cotxe és el mitjà preferit. El 48,9% el fan servir per anar a la universitat, i un 1,4% trien la moto.

Tan sols un 1,4% dels universitaris arriben a la facultat en bicicleta.

La majoria dels desplaçaments associats a la URV es fan entre les ciutats de Tarragona i Reus. Un 34% procedeixen de la capital del Tarragonès, i un 34% més, de la del Baix Camp.

Els altres municipis d'origen més habituals són Cambrils, Valls, Vila-seca i Salou, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.