Infraestructures i serveis

La freqüència dels TAV no creixerà fins a l’estiu que ve

Renfe admet que no es recuperaran els 15 trens per sentit fins al juny i només planteja posar-n’hi un més i ampliar places

Atribueix la retallada a la formació endarrerida de maquinistes per la pandèmia

La com­pa­nyia Renfe no pre­veu poder recu­pe­rar la freqüència del TAV entre Figue­res i Bar­ce­lona i tor­nar a la que hi havia abans de la pandèmia fins a l’estiu. Les solu­ci­ons pro­vi­si­o­nals que dona ara mateix Renfe és incor­po­rar un tren més per sen­tit i ampliar les pla­ces del ser­vei Avant, adme­tent, alhora, que els vuit trens en cada sen­tit que­den jus­tos, sobre­tot a la tarda.

“Estem ana­lit­zant la pos­si­bi­li­tat d’incor­po­rar una altra freqüència per sen­tit i, en deter­mi­nats trens, incre­men­tar les pla­ces des­ti­na­des als viat­gers que uti­lit­zen la tarifa Avant”, expli­cava ahir a l’agència ACN el por­ta­veu de Renfe, Anto­nio Car­mona.

El por­ta­veu de la com­pa­nyia admet que la causa és la falta de maqui­nis­tes i que la freqüència de quinze per sen­tit no es recu­pe­rarà fins al juny del 2022. Segons indi­cava, la pandèmia ha afec­tat de ple els plans de for­mació. Entre altres coses, perquè abans podia haver-hi qua­tre per­so­nes a cabina, i arran de la Covid-19 aquest nom­bre ha que­dat reduït a una. “Això fa que s’endar­re­reixi tot el procés de for­mació de maqui­nis­tes i també la seva incor­po­ració”, con­cre­tava. A aquest con­tra­temps també s’hi ha afe­git la pro­blemàtica orga­nit­za­tiva que han creat les jubi­la­ci­ons de per­so­nal. “El deca­latge entre la gent que marxa i la que s’havia d’incor­po­rar fa que la recu­pe­ració de freqüències no sigui tan ràpida com en algun cas voldríem”, hi afe­gia.

Ara mateix, al cor­re­dor d’alta velo­ci­tat Figue­res-Girona-Bar­ce­lona cir­cu­len cada dia vuit trens per sen­tit. Són gai­rebé la mei­tat dels que hi havia abans de l’esclat de la Covid-19. Per anar de Girona a Bar­ce­lona, per exem­ple, no hi ha cap tren entre dos quarts de deu del matí i les 3 i 11 minuts.

Man­can­ces, a la tarda

En sen­tit invers, des de Bar­ce­lona cap a Girona i Figue­res, la falta de freqüències es deixa notar, sobre­tot a la tarda. Perquè per tor­nar de Bar­ce­lona a Figue­res, si no s’agafa el tren que surt a les 4 menys deu des de l’estació de Sants, cal espe­rar-se fins al de dos quarts de set del ves­pre. I a par­tir d’aquesta hora en cir­cula només un a 2/4 menys cinc de 8 del ves­pre i un altre a 3/4 menys cinc de 10 de la nit.

La situ­ació ha pro­vo­cat les quei­xes dels usu­a­ris. Cri­ti­quen que al pro­blema de falta d’hora­ris s’hi sumi que, si no s’agafa el bit­llet amb ante­lació, es fa impos­si­ble tro­bar-ne un el mateix dia i que l’única alter­na­tiva sigui un tren de mit­jana distància o un regi­o­nal.

LA XIFRA

8
trens
en cada sentit són els que hi ha ara mateix en servei entre les ciutats de Figueres i Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia