La Garoinada torna sense limitacions de moviment
A la campanya gastronòmica de Palafrugell esperen remuntar aquest any
La campanya gastronòmica de la Garoinada de Palafrugell, una de les pioneres a la demarcació, arriba a la 31a edició amb l’objectiu de recuperar el negoci perdut l’any passat. Aleshores, tot i ser una de les poques iniciatives que s’havien salvat de les cancel·lacions per la pandèmia, l’enduriment de les restriccions i els confinaments municipal i comarcal van fer que molts hotels restessin tancats i la implicació de negocis caigués, en paral·lel amb els comensals. Les promocions i els menús s’allarguen fins al 27 de març.
Segons Joan Vigas, alcalde accidental i regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP): “Esperem que després de dos anys la campanya es pugui normalitzar, durant les pròximes setmanes, i es torni a gaudir d’una gastronomia que combina perfectament amb un entorn paisatgístic únic.” Al mateix temps, també ha volgut posar de manifest que actualment “la restauració local de Palafrugell, amb els seus establiments, restaurants i la seva oferta hotelera, destaca per un alt nivell de qualitat i suposa un autèntic referent a Catalunya que cal seguir conservant i potenciant”.
Els restaurants participants –11, a més de 5 hotels– oferiran un menú que consisteix en un entrant de garoines, un primer plat a triar entre platillo de l’Empordanet o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de grana de capellà, aigua, vi i cafè. Els menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El seu preu variarà entre els 35 i els 48 euros, depenent de l’establiment.A banda, s’oferiran diferents fórmules per passar un cap de setmana de Garoinada a Palafrugell que inclouen el menú i l’allotjament en algun dels hotels del municipi, i una activitat a escollir entre una sortida en vaixell clàssic o una excursió de senderisme.A més, les persones que facin el menú rebran un talonari de tiquets que permet visitar els diferents equipaments culturals del municipi (Fundació Josep Pla, Fundació Vila Casas Can Mario, Museu del Suro i Jardí Botànic de Cap Roig), un tiquet per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.Aquesta edició també es podrà gaudir de l’experiència entre setmana, amb l’oferta del menú i allotjament de diumenge a dijous.