Societat

Inici al setembre de les obres per desdoblar l'Eix Transversal

Les constructores signen els crèdits per finançar el projecte i liciten els trams entre Cervera, Manresa i Vic

Les obres per desdoblar l'Eix Transversal estaran en plena execució en tots els seus trams a partir de setembre. Tot i gairebé tres anys de retard sobre el calendari previst pel govern, finalment el pool de constructores que es van adjudicar el contracte ja té garantit el finançament i ha licitat els 5 trams que s'han d'ampliar entre Cervera, Manresa i Vic per 284,6 milions d'euros. Aquesta inversió se suma a l'única que està en execució de l'Eix, entre Vic i Riudellots.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va confirmar ahir a Lleida els concursos i la fi dels tràmits per engegar una obra que va reconèixer que porta retard, però que “es farà gràcies a un govern que ha tingut el coratge de desdoblar l'Eix de cap a cap quan molts, i sobretot l'oposició, deien que en seríem incapaços”.

El conseller va afegir que ara “les obren es faran d'una tirada i aniran molt de pressa”, fins al punt que el termini de tres anys es podria reduir.

Cedinsa, la concessionària de l'Eix Transversal formada per FCC, Caixa Catalunya, Comsa, Copisa i Copcisa, han signat aquest mes un crèdit sindicat de 572 milions per l'obra, una inversió que es recuperarà gràcies al cànon (o peatge a l'ombra) que pagarà la Generalitat durant 33 anys.

Nadal ho va anunciar durant la visita del tram est de la variant sud de Lleida, una ronda que estarà a l'estiu de 2012 i que té un cost de 38,6 milions. El tram oest, que creua l'Horta de Lleida, es podria desbloquejar a la tardor.

Nadal va aprofitar per treure pit i recordar que la Generalitat no ha aturat obres i que “dóna bones notícies”, com la licitació de l'autovia C-13 entre Vilanova de la Barca i Térmens, a la Noguera, per uns 70 milions o nous recursos de l'addicional tercera de l'Estatut que es podrien concretar al setembre i que inclouran 30 milions per al cobriment de vies a Lleida.

LA XIFRA

3.000
milions
han deixat els bancs a les constructores per a línies i estacions de metro, ferrocarrils a Sabadell i l'Eix Transversal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BANYOLES

Queda desert el concurs públic de la barca “Tirona” a l’estany

Banyoles

Masquef escenifica el seu full de ruta de Figueres fins al 2030

figueres

Una figuerenca guanya el IX Premi de Recerca en Memòria Democràtica

figueres

24 joves del Baix Empordà , becats per la Fundació Impulsa per cursar FP

la bisbal d’empordà

Les estacions de Bordis, Sant Jordi Desvalls i Camallera, més accessibles

bordils
Medi ambient

Formaran voluntaris per preservar la tortuga careta al Garraf i el Baix Penedès

Sitges

Maçanet impulsa la creació del nou polígon de Fontanilles

maçanet de la selva
medi ambient

Els 27 donen llum verda definitiva a la Llei de Restauració de la Natura

barcelona
Medi Ambient

Prop de 800 al·legacions contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió, a la Noguera

Balaguer