Societat

81 reclamacions pel caos d'El Prat continuen sense tramitar-se

Avui fa 1 any que l'aeroport del Prat va viure una jornada de caos per una protesta dels treballadors del servei de terra

L'Agència Catalana de Consum (ACC) encara està tramitant 81 de les 1.208 reclamacions que va gestionar arran de la invasió de les pistes de l'aeroport de Barcelona per part dels treballadors del servei d'assistència en terra, avui fa un any.

Les reclamacions gestionades per l'ACC van recaure sobre 57 empreses, de les quals una trentena van correspondre a aerolínies i la resta a agències de viatges, a més d'AENA, ens gestor dels aeroports espanyols, segons les dades facilitades per la Generalitat.

D'aquestes 1.208 reclamacions, 729 es van resoldre amb un acord entre les parts, amb la mediació de l'ACC, fet que suposa el 60,3% del total, mentre que 398 van ser arxivades en no aconseguir-se una resolució satisfactòria del conflicte o per manca de de documentació. En aquests casos, els reclamants han pogut recórrer a la via judicial.

Cas encara obert
Un any després de la vaga salvatge que va paralitzar i va portar el caos a l'aeroport del Prat, en afectar més de 100.000 passatgers i 600 vols, AENA ha pagat 4,2 milions en indemnitzacions, té un expedient sancionador obert contra Iberia i un jutjat manté la imputació de 50 empleats per envair les pistes.

El 28 de juliol de l'any passat l'aeroport de Barcelona va viure una jornada de caos sense precedents a causa d'una protesta dels treballadors del servei de terra (handling) d'Iberia, que van envair les pistes de l'aeroport, cosa que va obligar a cancel·lar els vols durant onze hores, situació que va tardar dies a normalitzar-se.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.