Societat

El vidre retornable a l’hostaleria, l’aposta sostenible de Coca-Cola

La companyia ha posat en marxa un pla per promoure l’ús d’aquest envàs, que a més ofereix una millor experiència de consum

El pla es va presentar a Barcelona en un acte amb més de 500 persones, amb José Corbacho, Martina Klein, Marc Ribas i Tomàs Molina

Segons l’últim informe de sostenibilitat ‘Avancem’, el 91% del vidre que produeix l’empresa de begudes ja és retornable

La companyia de begudes Coca-Cola ha iniciat a Barcelona un ambiciós pla d’àmbit estatal per impulsar l’ús de l’envàs de vidre retornable en el sector de l’hostaleria, amb nou marques i sis referències que permeten dinamitzar el valor de la sostenibilitat en aquest sector. El va presentar fa uns dies en un esdeveniment privat al Poble Espanyol de Barcelona amb més de cinc-centes persones. Presentat per l’humorista José Corbacho, l’acte va incloure la presència de la model Martina Klein, el meteoròleg Tomàs Molina i el cuiner Marc Ribas, i va acabar amb un espectacle de la Fura dels Baus.

Segons un estudi de Conecta per a Coca-Cola, el 80% dels consumidors prefereixen l’envàs de vidre quan van a un bar o un restaurant i relacionen aquest tipus d’envàs amb els conceptes de qualitat i sostenibilitat, però també destaquen que l’ampolla de vidre de Coca-Cola és una icona i genera una millor experiència de consum.

L’envàs de vidre és, actualment, el més sostenible en el sector de l’hostaleria, ja que permet garantir la circularitat perquè és reciclable i retornable, ja que Coca-Cola el recull i el retorna a les seves plantes embotelladores, on les torna a omplir. El director de vendes de l’àrea est de Coca-Cola Europacific Partners Iberia, José Gómez, assegura que “una ampolla de vidre té 25 vides abans de tornar a ser reciclada, i això equival a una mitjana de sis anys en circulació”. Per això, segons ell, l’envàs de vidre té un paper clau en el compromís amb la sostenibilitat.

El vidre com a envàs exclusiu per a l’hostaleria ha estat una aposta constant del negoci de Coca-Cola. L’any 2015 la companyia ja va presentar l’envàs de vidre retornable inspirat en la icònica ampolla de la marca del 1915, que va ser també el primer envàs de vidre que es va patentar al món. Dos anys després, el 2017, l’empresa va llançar Royal Bliss, una innovadora gamma de mixers en vidre retornable. I aquell mateix any l’ampolla de Fanta també va canviar el seu format passant a un envàs més lleuger i amb més capacitat.

Segons l’últim informe de sostenibilitat Avancem de Coca-Cola, el 91% del vidre que produeix la companyia és retornable. La gestió sostenible dels envasos és un dels principals reptes de la companyia, que ha dedicat molts esforços a reduir els materials utilitzats en la producció i a garantir que es recullen i es reciclen tots els que es fan servir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens

OLOT

Simulacre d’emergències al Recinte Firal d’Olot

OLOT
equipaments

Solsona inaugura una nova pista poliesportiva

SOLSONA
patrimoni cultural

Homenatgen una trentena de ‘casillers’ del canal d’Urgell i les seves famílies

El Palau d’Anglesola
tradicions

La samarreta de la Patum llueix a la plaça Sant Pere de Berga

BERGA
societat

Fundesplai engega la campanya de casals i colònies d’estiu amb 90.000 places

prat del llobregat
SOCIETAT

La falta de pluja canvia la maceració de la ratafia

SANTA COLOMA DE FARNERS
societat

Alella fa una crida a participar del consell agrari municipal

alella
LLENGUA

Els drets lingüístics centren la Jornada Lluís M. de Puig

GIRONA