Societat
Les obres del túnel del TGV comencen aquest mes de juliol
Infraestructures
Les obres del túnel del TGV per l'Eixample començaran a la Sagrera, a l'entorn del pont de Calatrava. Aquest és el lloc triat, finalment, per construir el pou d'atac de la tuneladora. En relació amb l'emplaçament previst inicialment –a la cruïlla entre Navas i Mallorca–, la nova ubicació estalviarà problemes viaris, ja que està íntegrament en terrenys ferroviaris. Fins i tot podria ser que la Torre del Fang no s'hagués de desmuntar, com s'havia temut en principi.
La decisió la van prendre ahir conjuntament a la reunió del Consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat el ministeri de Foment, el departament d'Obres Públiques i l'Ajuntament de Barcelona. El secretari d'Estat de planificació, Víctor Morlán, no va concretar, però, quin dia exacte començaran els treballs, tot i que no poden trigar més d'una o dues setmanes. El mateix Morlán va assegurar que si la concessionària volia complir els terminis, les obres han de començar de seguida.
Qui controla les obres
En la trobada les tres administracions també van acordar quin seria el paper de cadascú pel que fa al control de les obres. El model serà semblant al del Cecof, és a dir, que Ajuntament i Generalitat podran entrar a la cuina, però els que tindran la paella pel mànec seran Adif i Foment. "Ells no ens diran com hem de fer les obres i nosaltres no els direm com han de solucionar els problemes en superfície", va resumir Morlán.
A banda de les reunions setmanals del Consorci, hi haurà tres comissions de seguiment diferents. La primera, que serà política, reunirà alts càrrecs de Foment, Obres Públiques i la regidoria d'Urbanisme de Barcelona. La segona, una comissió tècnica, reunirà a dos representants de cada administració amb el director de l'obra i un alt càrrec d'Adif cada quinze dies. I la tercera serà una comissió d'informació a associacions de veïns i entitats afectades pel pas de les obres, que fins i tot podrà programar visites veïnals.
Satisfacció
"Estem satisfets perquè aconseguirem un nivell de transparència similar a les obres de la Generalitat", explicava el director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante. L'alcalde Hereu també es va mostrar convençut que els acords assolits aconseguiran tranquil·litzar els veïns, que, per cert, ahir van protestar davant de l'edifici on es va celebrar la reunió.
De moment, doncs, les obres no afectaran gaire la vida de l'Eixample. En tot cas a finals d'any començaria l'afectació al carrer Mallorca, entre Espronceda i Navas, per a la construcció del tram entre pantalles del túnel. A partir d'aquí, i ja serà agost de 2009, la tuneladora començarà a perforar en direcció a Sants. Per al que encara no hi ha data d'inici és per al mur de protecció de la Sagrada Família.
La decisió la van prendre ahir conjuntament a la reunió del Consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat el ministeri de Foment, el departament d'Obres Públiques i l'Ajuntament de Barcelona. El secretari d'Estat de planificació, Víctor Morlán, no va concretar, però, quin dia exacte començaran els treballs, tot i que no poden trigar més d'una o dues setmanes. El mateix Morlán va assegurar que si la concessionària volia complir els terminis, les obres han de començar de seguida.
Qui controla les obres
En la trobada les tres administracions també van acordar quin seria el paper de cadascú pel que fa al control de les obres. El model serà semblant al del Cecof, és a dir, que Ajuntament i Generalitat podran entrar a la cuina, però els que tindran la paella pel mànec seran Adif i Foment. "Ells no ens diran com hem de fer les obres i nosaltres no els direm com han de solucionar els problemes en superfície", va resumir Morlán.
A banda de les reunions setmanals del Consorci, hi haurà tres comissions de seguiment diferents. La primera, que serà política, reunirà alts càrrecs de Foment, Obres Públiques i la regidoria d'Urbanisme de Barcelona. La segona, una comissió tècnica, reunirà a dos representants de cada administració amb el director de l'obra i un alt càrrec d'Adif cada quinze dies. I la tercera serà una comissió d'informació a associacions de veïns i entitats afectades pel pas de les obres, que fins i tot podrà programar visites veïnals.
Satisfacció
"Estem satisfets perquè aconseguirem un nivell de transparència similar a les obres de la Generalitat", explicava el director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante. L'alcalde Hereu també es va mostrar convençut que els acords assolits aconseguiran tranquil·litzar els veïns, que, per cert, ahir van protestar davant de l'edifici on es va celebrar la reunió.
De moment, doncs, les obres no afectaran gaire la vida de l'Eixample. En tot cas a finals d'any començaria l'afectació al carrer Mallorca, entre Espronceda i Navas, per a la construcció del tram entre pantalles del túnel. A partir d'aquí, i ja serà agost de 2009, la tuneladora començarà a perforar en direcció a Sants. Per al que encara no hi ha data d'inici és per al mur de protecció de la Sagrada Família.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.