Telefònica restableix parcialment el servei de missatgeria de Microsoft
Telefònica ha reencaminat part del seu trànsit de dades per mirar de restablir el servei de missatgeria de Microsoft, que porta gairebé tres dies aturat sense que encara se'n coneguin les causes. Des d'última hora del matí part dels usuaris ja poden accedir als seus serveis amb relativa normalitat. Així i tot, ni Telefònica ni Microsoft han aconseguit trobar l'avaria i per tant, la solució actual, la redirecció del servei, és només un pedaç per poder donar servei als usuaris.
De fet, Microsoft encara no sap quin és l'origen del problema tècnic que ha complicat l'accés dels usuaris als seus serveis de missatgeria. Tot i que la incògnita es manté, els portaveus oficials de la companyia han descartat gairebé al 100% la possibilitat que els servidors hagin patit un atac massiu, ja que tècnicament és un diagnòstic que no es considera possible.
No se sap tampoc quants afectats hi ha, però podrien ser milers, repartits de manera irregular pels Països Catalans, Aragó i part de Navarra. Molts usuaris han fet saber a l'AVUI.CAT que tenen problemes per accedir el seu correu electrònic de Hotmail des de fa tres dies, tot i que fonts de l'empresa mantenen que el problema es va detectar ahir. D'altres afectats s'han queixat que no poden utilitzar el Messenger.
Els tècnics de Microsoft intenten resoldre el problema en contacte amb la companyia Telefónica. Tot i que no saben del cert què és el que ha passat, per les trucades que han rebut, els responsables de Microsoft han deduït que els usuaris afectats són de Catalunya i de l'Aragó i que són alhora clients de Telefónica i de Microsoft, malgrat que els serveis de totes dues companyies estan operatius per ells mateixos. Els portaveus de Microsoft admeten que a través de Telefónica es pot accedir sense problemes a la missatgeria d'altres companyies.