Urbanisme

Girona projecta un nou aparcament dissuasiu amb capacitat per a 500 places a tocar de la sortida Oest de l’AP-7

Estarà connectat al centre mitjançant busos llançadora i la resta de la parcel·la es destinarà a usos industrials

Girona projecta un nou aparcament dissuasiu per a 500 places a tocar de la sortida Oest de l’AP-7. Es vol situar en una parcel·la de 5 hectàrees, de propietat privada i que actualment no és urbanitzable, situada entre la carretera que porta cap a Sant Gregori i el vial d’accés a l’autopista. L’aparcament estarà connectat amb el centre mitjançant busos llançadora. La resta de la parcel·la es destinarà a usos industrials, creant així una nova façana amb la carretera GI-531. Els propietaris dels terrenys ja han presentat l’avanç del pla urbanístic i el document del pla ambiental a l’Ajuntament de Girona, que ara caldrà tramitar. El nou aparcament dissuasiu se sumarà al que hi ha previst a la zona del Mas Gri, a l’entrada sud de la ciutat.

Aquest dijous, durant el balanç de l’àrea de Territori (que engloba Urbanisme, Mobilitat i Sostenibilitat) l’Ajuntament ha tret xifres per evidenciar que la qualitat de l’aire ha millorat. En concret, entre el 2019 i fins ara, els nivells de diòxid de nitrogen -el paràmetre que es fa servir- s’han reduït en un 20%. Segons l’equip de govern, entre les causes que ho expliquen hi ha la reducció del trànsit rodat i les diferents mesures que s’han impulsat per avançar cap a una mobilitat sostenible.

Entre els projectes que impulsa el consistori hi ha la creació d’aparcaments dissuasius a dues entrades de la ciutat. El primer és el de Mas Gri, a tocar de la nova Clínica Girona. I el segon és el que es vol ubicar a prop de la sortida Girona Oest de l’AP-7, i que tindrà capacitat per a 500 places.

En concret, l’aparcament es vol situar en una parcel·la triangular que ocupa 5 hectàrees. Anant en direcció cap a Sant Gregori, queda just a mà dreta passat el giratori que dona accés a l’autopista. Limita amb la mateixa AP-7 per una banda, amb el vial d’accés per l’altra i, finalment, amb la carretera GI-531 (la que va a la Vall del Llémena).

Els terrenys són de propietat privada i actualment estan qualificats com a sòl no urbanitzable. La intenció és canviar-ne l’ús, per permetre que una part es destini a usos industrials i a l’altra, que passarà a ser municipal, l’Ajuntament hi construeixi l’aparcament dissuasiu i els serveis vinculats.

En concret, uns 13.750 metres quadrats de la parcel·la els ocuparien les 500 places per a vehicles. I uns altres 3.300 es podrien destinar a dipòsit municipal de vehicles (aquí, n’hi cabrien uns 140). Per últim, una altra zona es destinaria a serveis (aquí és on hi hauria, per exemple, l’andana dels busos llançadora i també la connexió amb un carril bici).

Pas subterrani

La proposta de modificació urbanística, però, també està condicionada pels accessos que portaran fins a aquesta nova zona i perquè es mantingui la llera del torrent que hi discorre (creant-hi una zona verda). Després d’estudiar diferents alternatives, s’ha optat per un accés de direcció única que enllaça amb la carretera de Sant Gregori i que la creua a través d’un pas subterrani.

Els propietaris ja han presentat a l’Ajuntament l’avanç del pla urbanístic per tirar endavant la requalificació dels terrenys i el document ambiental preliminar (que ara caldrà tramitar).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.